איראןמבזקים

איראן: "ב-7 ביולי נגביר את העשרת האורניום מעבר לרמה המותרת"

יועצו הבכיר של מנהיג איראן, עלי אכבר ולאיתי אמר היום (שישי) בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית "מאהר" כי "איראן תחל בשלב השני ביום ראשון הקרוב (ה-7 ביולי) ותעלה את שיעור העשרת האורניום מעבר לרמה שנקבעה בהסכם הגרעין עם המעצמות – 3.67%, ולפי הצורך" אמר.

הוא ציין כי "ייצור אורניום ברמה של כ-5% יענה על הצרכים של הכור בבושהר למטרות שלום, כמו הצרכים הטבעיים של מגזרי התעשייה והאנרגייה החיוניים עבור המדינה. לכן אנו נבצע צעדים אלה על מנת להבטיח את האינטרסים של המדינה."

ולאיתי הדגיש בראיון כי "איראן לא לקחה עד כה יוזמה לנקוט בפעולה כלשהי, אך צעדים אלה נדרשים כתגובה לצעדי הצד השני – אמריקה על פרישתה מהסכם הגרעיני והגברת הלחץ באופן עקיף עם האירופים לדחות את ההסכם עמנו. אנו נגיב להפרות שלהם בעסקת הגרעין ולא נגביל את עצמנו ונמלא אחר ההתחייבויות כל עוד הצד השני לא עומד בחלקו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו, "איראן העניקה לאירופה זמן רב לעמוד בהתחייבותה לעסקת הגרעין, לאחר שארה"ב יצאה מההסכם כבר לפני למעלה משנה. טהראן עמדה בכל התחייבויותיה לעסקת הגרעין, אך הצד השני לא נקט פעולה כלשהי אלא נקט צעדים בכיוון ההפוך."

עוד הוסיף כי "הנשיא האיראני חסן רוחאני אמר ביום רביעי בגלוי כי ההחלטה שלא לקיים את ההסכם היא קונצנזוס והתקבלה על ידי כל מנהיגיה של הרפובליקה האיסלמית וחברי הממשלה. אין ספק כי ההחלטה שהתקבלה בעניין זה תיכנס לתוקף".

לפני זמן קצר אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשאלות הכתבים בבית הלבן בכל הנוגע למתיחות עם איראן כי "עליה להיזהר מאוד מאוד".

יועצו הבכיר של מנהיג איראן, עלי אכבר ולאיתי

Back to top button