מבזקיםמשפטי/פלילי

"קשרה ידי קטין וטלטלה תינוקות" – כתב אישום נגד הגננת מראש העין

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד נגד הגננת המתעללת כרמל מעודה, בת 25 מראש העין, בגין 18 אישומים הכוללים עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איריס פיקר סגל, בין התאריכים 16.06.19-27.05.19 הייתה הנאשמת הבעלים ומנהלת גן משפחתון "בייבי לאב" בראש העין, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים. במהלך תקופה זו, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן, תקפה הנאשמת 11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות, העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך מספר שעות, הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול תכולת צלחת לתוכה הקיא.

הפעוטון בראש העין. צילום: מתוך פייסבוק
הפעוטון בראש העין. צילום: מתוך פייסבוק

בכתב האישום מתוארים מעשיה המזעזעים של הנאשמת. כך למשל ביום 27 במאי בו שהתה כרמל מעודה משעות הבוקר:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין השעות 10:22-09:42, או בסמוך לכך, העמידה הנאשמת את ג.ג. בשילוב ידיים, עת יתר הילדים ישבו ושיחקו. משהתעייפה ג.ג. והתיישבה על הרצפה, הורתה לה הנאשמת לקום ולשלב ידיה מבלי להיתמך בדבר וג.ג. עשתה זאת.

בשעה 10:35, או בסמוך לכך, הרימה הנאשמת את ב.ב. באמצעות משיכת ומתיחת שתי זרועותיו למעלה.

בשעה 10:40, או בסמוך לכך, 'בשעת הריכוז', הבחינה הנאשמת בא.א. שוכב על ספסל, שעה שיתר הקטינים ישבו סביב הנאשמת. הנאשמת ניגשה א.א., הרימה אותו באמצעות משיכת ומתיחת זרועו בידה האחת ובידה השנייה אחזה בפניו. הנאשמת הטיחה אותו ברצפה ושוב הרימה אותו תוך משיכת ומתיחת ידו השמאלית. הנאשמת הורידה אותו לרצפה, שילבה ידיו מאחור והכתה באפו מספר פעמים באמצעות אצבעה שעה שהוא בכה.

בהמשך לאמור, בשעה 10:48, או בסמוך לכך, העמידה הנאשמת את א.א. מאחוריה בשילוב ידיים שעה שיתר הקטינים ישבו מולה. או אז, הסתובבה לעברו ומשכה באוזנו הימנית.

בשעה 11:11, או בסמוך לכך, ניגשה הנאשמת ללול בו שכב ב.ב. והרימה אותו באמצעות משיכת ומתיחת זרועו השמאלית.

בין השעות 14:03-13:30, או בסמוך לכך, עת חמישה קטינים ישנו מנוחת צהריים בחדר השינה שבגן (להלן: "החדר"), העמידה הנאשמת את ד.ד., בחדר כשפניה לעבר הקיר. ד.ד. עמדה כשידיה שלובות, מבלי יכולת להיתמך בדבר או לשבת, במשך 33 דקות, אף שהאור בחדר כבה.

בשעה 15:21, או בסמוך לכך, ניגשה הנאשמת לב.ב., ששכב בוכה על הרצפה, התיישבה על רגליו ואחזה בשתי ידיו תוך הגבלת תנועתו. בשלב מסוים, בעודה יושבת עליו, פרשה ידה על לחיו ואפו של ב.ב. והיטתה ראשו לצד בכוח.

מזעזע. תיעוד ממצלמות האבטחה בגן. צילום: דוברות המשטרה

ביום אחר המתואר בכתב האישום, מתוך 18 האישומים נגדה מתואר כי בתאריך 06 ביוני שהתה הנאשמת בגן החל משעות הבוקר.

בשעה 08:47, או בסמוך לכך, ניגשה לא.א. וסטרה על פניו. סמוך לאחר מכן, התקרבה לא.א. בשנית וצבטה את ירכו סמוך למפשעתו. מעוצמת הצביטה בכה א.א.

בשעה 10:17, או בסמוך לכך, גררה הנאשמת פעוט שזהותו אינה ידועה למאשימה, באמצעות משיכת שערו מהחדר המרכזי החוצה.

בין השעות 12:37-11:54, במשך כ-43 דקות, העמידה הנאשמת את א.א. ואת ט.ט., בעל הכליה האחת, בשילוב ידיים מבלי שיוכלו להישען או להיתמך בדבר.

בשעה 12:12, או בסמוך לכך, הנאשמת בעטה בו.ו., דחפה אותה וסטרה על פניה תוך שו.ו. מיררה בבכי.

בשעה 12:32, או בסמוך לכך, בחדר השינה שבגן, הרימה הנאשמת את א.א. באמצעות ידו השמאלית והטיחה אותו בחוזקה על המזרון.

בשעה 12:53, שכבה ה.ה. (להלן: "התינוקת") על מזרן בחדר השינה שבגן. בתוך לול סמוך היו שני מזרנים גדולים. הנאשמת הוציאה את המזרנים וזרקה אותם על ראשה ועל גופה של התינוקת באופן שהמזרנים כיסו אותה לחלוטין על כל כובדם.

ממצלמות האבטחה בגן בראש העין – התמונות קשות לצפייה!

בבקשת המעצר כתבה עו"ד פיקר סגל כי "..מעשיה של המשיבה מקימים עילת מעצר… שכן קיים יסוד סביר לחשש כי המשיבה תסכן את בטחון הציבור באשר הוא, לאור ריבוי הקטינים הנפגעים, ריבוי האירועים, וההתעללות השיטתית שנחשפה בארבע מצלמות כמעט מדי יום משך תקופה לא מבוטלת של כשלושה שבועות. מסוכנותה של המשיבה מקבלת משנה תוקף בהתחשב בעובדה שהמשיבה פגעה בתינוקות ובפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, וחלקם בשלבים הראשוניים של ההתפתחות השפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מהוריהם, שעה שמי שאמונה על שמירת שלומם הפיזי והנפשי פוגעת בהם שוב ושוב. כמו כן, לא ניתן ליתן במשיבה אמון, היות וניצלה את אמון ההורים שהפקידו בידיה, תרתי משמע, את היקר להם מכל…"

אתמול, נעצר צעיר כבן 18 בחשד שהצית את ביתה של הנאשמת כרמל מעודה, ברחוב הסנהדרין בראש העין. הבית ששימש כפעוטון "בייבי לאב", שבו ביצעה את האישומים המיוחדים לה, נשרף כליל ובמשך שעות פעלו במקום לוחמי האש להשתלט על הלהבות ולמנוע פגיעה של בתים נוספים סמוכים לו. לא היו נפגעים באירוע והמשטרה פתחה בחקירה במהלכה כאמור נעצר החשוד ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה. בחקירה נבדק הקשר בין הצעיר להורי אחד הילדים שהיה בפעוטון וספג התעללות מצד הגננת.

צילום: דוברות המשטרה

הורי הילדים שנפגעו הפגינו אתמול בשעות הערב מחוץ לבית המעצר נווה תרצה ודרשו מהמדינה לפעול על מנת לחייב התקנת מצלמות בכל גני הילדים בארץ, גם הפרטיים וגם בגנים העירוניים, זאת על מנת שההורים יוכלו לצפות בזמן אמת בכל זמן נתון במתרחש בגן.

ההורים אף דרשו עונש מאסר בפועל ממושך על הגננת כרמל מעודה וכינו אותה "שטן" ו-"מפלצת". כמו כן דרשו להעמיד לדין את הורי הגננת כרמל מעודה שלטענתם היו עדים למעשים ולא עשו מאומה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בישיבת הממשלה לאירוע הקשה ואמר כי "בעניין מעונות יום. כמוכם, גם אני ראיתי את התמונות הקשות והמטלטלות מהמעונות, וברור שדרושה כאן מהפכה. המהפכה הזאת בדרך. ידידתנו השרה יפעת שאשא ביטון הביאה שני חוקים שנכנסים לתוקף בספטמבר. החוקים הללו מביאים לפיקוח רצוי, זה פיקוח הכרחי, וגם מצלמות בתוך הפעוטונים.

אני אבקש גם משר הרווחה ומשר החינוך לבדוק מה עוד אנחנו יכולים לעשות, כדי להבטיח שמקרים מזעזעים כאלה לא יישנו. דבר אחד אסור לעשות: אי אפשר לבוא ולהדליק את הבית של הגננת. אי אפשר לעשות דבר כזה. זה דבר שהוא פשוט בלתי נתפס. אנחנו לא מוכנים לקבל את האלימות, לא שם, וגם לא במקרה של אחינו ואחיותינו האתיופים. אנחנו לא ניתן למדינה לשקוע באנרכיה. מחאה לגיטימית – כן. אלימות – לא, לעולם לא."

צילום: רן נגר, פייסבוק הפרלמנט של ראש העין

צילום: חווה נועה עמר, פייסבוק הפרלמנט של ראש העין

צילום: חווה נועה עמר, פייסבוק הפרלמנט של ראש העין
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [1.43 MB]

Back to top button