מבזקיםמשפטי/פלילי

המשטרה: פוענח רצח זהר תאוופיק בנצרת

בתום חקירה אינטנסיבית, מורכבת, רגישה ומהירה שהתנהלה בחודשיים האחרונים במשטרת ישראל על ידי מחלק הרצח ביחידה המרכזית של מחוז צפון, לפני זמן קצר (ראשון) פרקליטות מחוז צפון הגישה לבימ"ש מחוזי בנצרת, כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד הנאשם עבד אלמג'יד מרואן ואכד, בן 24 תושב נצרת, ברצח מנוח זהר תאוופיק בנצרת.

בתאריך 6/5/19 יום שני בסמוך לשעה 15:10 התקבל דיווח במוקד ה-100 של משטרת ישראל אודות ירי שבוצע מקטנוע חולף לעבר בית עסק ופציעה של שני גברים באורח אנוש ובינוני (ע"פ גורמי רפואה). מיד עם קבלת הדיווח כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירת האירוע והחלו בביצוע סריקות לאיתור החשודים ואיסוף ממצאים בזירת האירוע.

חקירת האירוע הוטלה על מחלק הרצח ביחידה המרכזית של מחוז צפון שהחלו מיד בפעולות חקירה אינטנסיביות. לאחר תשעה ימי חקירה נעצר הנאשם ונחקר בחשד לרצח ומעצרו הוארך מעת לעת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעובדות כתב האישום עולה כי בסמוך לתאריך 6/5/19 קשר הנאשם קשר עם אחר לירות בעובד המאפייה (מאפיית אבו נאג'י) ולצורך כך הצטיידו בקטנוע ובאקדח. באותו היום סמוך לשעה 14:30 הסיע הנאשם קטין אל אזור המאפייה על מנת שיתריע על הגעת העובד למקום.

צילום: דוברות המשטרה

הנאשם הרכיב לקטנוע לוחיות רישוי מזויפות על מנת להקשות על הזיהוי ויצא מביתו רכוב על הקטנוע כשאחר נוהג בקטנוע והנאשם ישב מאחוריו.

בסמוך לשעה 15:10 המנוח זהר תאוופיק פסע כמנהגו מדי יום יד ביד עם נכדתו בת ה-4 בדרכו מהגן אל ביתו הסמוך למאפייה. באותה העת עובד המאפייה עמד על המדרכה בחזית המאפייה ושוחח עם לקוח שהגיע למקום. הנאשם רכוב על הקטנוע חלף על פניו של המנוח וכשהוא אוחז את האקדח בידו הימנית פתח בירי לכיוונו של עובד המאפייה אשר נפגע בירכיו משלושה כדורים והתמוטט על המדרכה. הנאשם המשיך לירות לפחות עוד חמישה כדורים תוך נסיעת הקטנוע ותוך סיכון ממשי של אנשים נוספים שהיו במקום. אחד הכדורים פגע בליבו של המנוח זהר תאוופיק שהמשיך וצעד מספר צעדים ,התמוטט על נכדתו והשניים נפלו ארצה. כדורים נוספים פגעו ברכבה של תושבת נצרת שבנה נכנס למאפייה לקנות פיתות ויתר הכדורים פגעו בסמוך לכניסה למאפייה.

הפצועים פונו מהמקום לבי"ח האנגלי בנצרת וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של זהר תאוופיק. מיד לאחר האירוע הנאשם והאחר נמלטו מהמקום, הנאשם בביתו החליף את בגדיו ונעליו על מנת להקשות על זיהויו בזירת הירי. הנאשם או מי מטעמו פרקו את הקטנוע והעמיסו את חלקיו לרכב המשפחה,נסעו אל שטח פתוח והציתו את חלקיו על מנת להשמיד ראיות.

צילום: דוברות המשטרה

מתחילת שנת 2019 פענחה משטרת ישראל 21 מקרי רצח בקרב החברה הערבית שהובילו להגשת כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים של הנאשמים.

היום עם סיום חקירה מורכבת ומאומצת שהתנהלה ביחידה המרכזית במחוז צפון, פרקליטות מחוז צפון גיבשה תשתית ראייתית כנגד הנאשם והגישה כנגדו כתב אישום בגין רצח,חבלה בכוונה מחמירה,עבירות נשק ושיבוש מהלכי משפט. בנוסף הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button