מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: "נתניהו לא זכר שהוא שר הבריאות"

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) פרסם לפני זמן קצר (שני) פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו תקף את נתניהו בנוגע להתנהלותו. "מכל השנתיים האחרונות זה הרגע שמסמל יותר מכל את רוח התקופה. ישיבת ממשלה, אתמול." כתב לפיד ומספר, "דיון על קריסת מערכת הבריאות. ראש הממשלה נתניהו דופק על השולחן ומכריז. ״תקבעו לי פגישה עם שר הבריאות!״.
משתררת שתיקה.
ואז המנכ״ל אומר: ״אדוני ראש הממשלה, אתה שר הבריאות”.
ציחקוקים. שתיקה. מבוכה.
מבוכה משתקת של אנשים שיודעים שהם יושבים מול מישהו שאיבד את זה. נתניהו לא היה מתבלבל ככה לפני שלוש שנים. אפילו לא לפני שנתיים."

ח"כ לפיד אומר כי "אפשר לא לזכור איפה שמת את המפתחות בבוקר. מותר לא לזכור נתונים כלכליים, בשביל זה יש לך עוזרים. אבל לא לזכור שאתה שר הבריאות של מדינת ישראל? לא לזכור שאתה אחראי על כל בתי החולים, כל האמבולנסים, כל הרופאים והאחיות והחולים ופנימית א׳ ומחלקות הילדים?

נתניהו לא זכר שהוא שר הבריאות, לא בגלל שיש לו אלצהיימר. אין לו. הוא לא זכר, כי הוא לא עובד בזה. כי זה לא באמת מה שחשוב לו. הוא עסוק מדי. בכתבי האישום שלו, בתככים הפוליטיים שלו, בעסקנים שלו, בשותפים הטבעיים שלו, במטוס המיותר הזה שהוא כל כך רוצה. הוא עסוק בעיקר בעצמו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אז כשאתם שואלים אותנו – בצדק גמור – ״אז מה אתם תעשו?" אמר ח"כ לפיד, "זו התשובה: אנחנו נקים ממשלה שבה שר הבריאות לא חושב על שום דבר אחר ממערכת הבריאות. הוא יעבוד בזה יומם ולילה. הטלפון שלו תמיד יהיה פתוח לחולים ולרופאים. הוא יוודא שיהיה עוד בית חולים אחד בבאר שבע ועוד בית חולים בקריות. הוא יטפל במיטות אשפוז, בתנאים הבלתי אפשריים של המתמחים, במשכורות של האחיות. אם יעירו אותו בשלוש בבוקר, אחרי עשרים שעות עבודה, וישאלו אותו מי שר הבריאות, הוא יענה מיד: ״אני! איך אני יכול לעזור לכם?״.

צילום: מתוך פייסבוק

Back to top button