איראןמבזקים

שר ההגנה האיראני תקף את נתניהו על "החוצפה והאומץ" שלו

שר ההגנה של איראן, אמיר חאתמי, תקף את ראש הממשלה נתניהו על "החוצפה והאומץ" שלו לקרוא למנהיגי אירופה להטיל סנקציות על איראן.

בראיון לעיתונאים שקיים היום (שני) בצהריים אמר שר הביטחון האיראני, אמיר חאתמי, כי דבריו האחרונים של ראש ממשלת ישראל נתניהו לאחר שאיראן נקטה בצעד השני בהפחתת ההתחייבויות לעסקת הגרעין (JCPOA) הראו את החוצפה של נתניהו.

נתניהו קרא למנהיגי אירופה החתומים על הסכם הגרעין להטיל "סנקציות" על איראן – סנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם שהוסרו במסגרת הסכם הגרעין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"איך לנתניהו יש את החוצפה להגיד דברים כאלה, בעוד הרפובליקה האסלאמית של איראן ממלאת באופן מלא אחר כל התחייבויותיה בהסכם הגרעין ונהגה בסבלנות, ובאחריות", אמר חאתמי.

"האמריקנים הם אלה שהפרו את ההתחייבות בהסכם הגרעין, בעוד שהאירופאים החליטו שלא לעזוב" אמר חאתמי והוסיף, "הרפובליקה האסלאמית של איראן עמדה בהתחייבויותיה, ומעתה ואילך, רמת המחויבות שלנו להסכם הגרעין תתאים לרמת המחויבות של הצדדים האחרים בהסכם, זה ההיגיון המוצק והמקובל של איראן", הדגיש.

ביום ראשון הודיעה איראן על הפחתה נוספת בהתחייבויותיה בהסכם הגרעין. איראן אמרה כי היא תגדיל את העשרת האורניום מעבר למגבלה של 3.67% שהיא הסכימה בעסקה. באיראן טענו כי צעד זה הוא בתגובה לנסיגת ארה"ב מהסכם הגרעין ולאי עמידתה של אירופה בהתחייבויותיה בעסקה בנוגע לאינטרסים הכלכליים של איראן.

הנשיא האיראני רוחאני הדגיש כי הפחתת ההתחייבויות של איראן בעסקת הגרעין היא הפיכה ואיראן תחזור לעמוד בהתחייבויות אם הצדדים יכבדו את ההסכם והסנקציות על איראן יוסרו.

שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי

4 תגובות

  1. אין מה למהר בטיפול המלחמתי באיראן, כאשר הסנקציות האמריקאיות עושות את שלהן, ובקרוב בחוסר חשק מופגן, גם האירופאים המנוונים יצטרכו להצטרף לאמריקאים. הזמן פועל לרעת איראן שנחלשת עם כל יום שעובר. החיפזון מהשטן. כמו "שלום עכשיו", שקירבו את המלחמה בדרישתם הפציפיסטית.

  2. הפתרון היחידי הוא הפלה טוטלית של משטר הרשע של חמינאי וחבורתו

  3. עוד שנה יהיה להם פצצה ואז יתחיל מחול שדים שבו אירן תשגע את העולם בצורה כלכלית כוחנית .

  4. אני לא מצביע לנתניהו
    אבל הוא ראש הממשלה שלי ואני מחכה לפקודה ממנו להיות פצצה חכמה בלב טהרן
    כולנו יחד כאיש אחד עומדים מאחורי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו

Back to top button