איראןמבזקים

איראן לבריטניה: "שחררו מיד את המכלית, אחרת תישאו בתוצאות"

ראש הרשות המשפטית באיראן איברהים רייסי, אמר היום (שני) כי בריטניה, המודעת לכוחה של איראן, צריכה לשחרר את המכלית עם הנפט האיראני המעוכבת בגיברלטר בהקדם האפשרי, אחרת היא תעמוד בפני תוצאות המעשה הבלתי חוקי שלה.

"אני מניח שהבריטים והאירופאים מודעים היטב ליכולתה של הרפובליקה האיסלאמית ולכוח שלה. יש לשחרר את המכלית שנתפסה באופן לא חוקי בהקדם האפשרי", אמר רייסי והוסיף, "אני אומר את זה לטובתם, אחרת הם יהיו צריכים לשאת בתוצאות של הצעד הבלתי חוקי והפרת החוק הבינלאומי" הדגיש.

"כשמחבלים מהמדינה האסלאמית האסלאמית בזזו את הנפט העיראקי והסורי הם התנפחו ודרשו לכבד את החוקים הבינלאומיים, עכשיו הם בעצמם תופסים מיכלית איראנית שעברה באופן חוקי דרך המים הבינלאומיים", ציין ראייסי וקרא לבריטניה "לזנוח פעולות עוינות אלה אשר מתבצעות מטעם ארה"ב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור ביום חמישי האחרון, המרינס המלכותי הבריטי פשט על הספינה "גרייס 1" בגיברלטר שהובילה נפט בדרכה לסוריה. בטענה כי מדובר בהפרה של הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על סוריה עם תחילת מלחמת האזרחים במדינה.

על פי שלטונות גיברלטר, 28 אנשי הצוות, אזרחי הודו, פקיסטאן ואוקראינה, שוהים כעת על גבי המכלית, יחד עם שוטרים מקומיים וקציני מכס ששוהים על הספינה לתקופה של בדיקה.

ראש הרשות המשפטית באיראן איברהים רייסי

Back to top button