חדשות הארץמבזקים

התנועה לאיכות השלטון לליכוד: הסירו את סרטון התעמולה עם החיילים

התנועה לאיכות השלטון פנתה במכתב דחוף ליו"ר מפלגת הליכוד, רה"מ בנימין נתניהו, וליועמ"ש מפלגת הליכוד, עו"ד אבי הלוי, בדרישה כי יסירו את סרטון התעמולה שהופץ אתמול (שלישי) על ידי רה"מ ובו נעשה שימוש בחיילי וקציני צה"ל. "שימוש בחיילים בתעמולת בחירות אסור על פי חוק ואף עולה לכדי תעמולת בחירות אסורה. הסירו את הסרטון או שנשקול לנקוט בצעדים משפטיים", נכתב בפנייה.

אתמול, פרסם רה"מ נתניהו סרטון בחירות חדש תחת הכותרת "איראן מאיימת לאחרונה בהשמדת ישראל. כדאי שהיא תזכור שהמטוסים שלנו יכולים להגיע לכל מקום במזרח התיכון – גם לאיראן ובוודאי גם לסוריה". הסרטון, שאורכו 22 שניות, מציג קטע מתוך ביקור של רה"מ בבסיס חיל האוויר, על רקע מטוס F35, ותוך מפגש עם קציני צה"ל. כידוע, שימוש בחיילים בתעמולת בחירות אסור על פי חוק ואף עולה לכדי תעמולת בחירות אסורה על פי חוק הבחירות.

במסגרת הסרטון האמור נעשה שימוש בדמותם של קציני צה"ל, בעודם לבושים מדי צה"ל. יש לציין כי רק במערכת הבחירות לכנסת ה-21 ניתנה החלטתו של יו"ר ועדת הבחירות, כב' המשנה לנשיאה חנן מלצר, בעתירה שהוגשה על ידי מפלגת העבודה נגד מפלגת הליכוד, שעסקה בדיוק בנושא זה של שימוש אסור בתמונותיהם של חיילי צה"ל בקמפיין הבחירות של המפלגה. בהחלטתו בעתירה זו חזר היו"ר והדגיש כי "הוראת הסעיף נועדה להבטיח כי צה"ל, שאמור להישאר תמיד מחוץ לזירה הפוליטית, לא ישורבב לתעמולת בחירות בתקופת הבחירות". כמו כן הביא היו"ר מדברי כב' השופט רובינשטיין שם קבע כי: "נוכח החשיבות העליונה שבשמירה על צביונו של צה"ל כצבא העם, על מועמדים ורשימות להקפיד הקפדה יתירה על הוראת סעיף 2ב(ב) … בחינת אם יש ספק אין ספק, ומקום בו קיים ספק – יש להימנע מפרסום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשל כך פנתה כאמור התנועה לאיכות השלטון במכתב דחוף ליו"ר מפלגת הליכוד, רה"מ בנימין נתניהו, וליועמ"ש מפלגת הליכוד, עו"ד אבי הלוי, בדרישה כי יסירו מיד את הסרטון שפורסם, המהווה תעמולת בחירות אסורה, או שנשקול פנייה להליכים משפטיים בנושא.

צילום: עומר מירון/לע״מ

Back to top button