חדשות הארץמבזקים

"די, אנחנו מאבדים את זה. לפעול בעזה עכשיו – יש לכם גיבוי מאיתנו"

היום (חמישי) התקיים דיון ועדת חוץ וביטחון בקיבוץ סעד שבמועצה האזורית שדות נגב בהשתתפות ראשי המועצות האזוריות וראשי הערים של היישובים הסמוכים לרצועת עזה.

ראש העיר שדרות אלון דוידי אמר כי "צריך לחזור למבצע כמו צוק איתן על מנת להחזיר את ההרתעה." לדבריו, "פעולות קצרות לא משיגות תוצאות".

ראש מועצת חוף אשקלון, איתמר רביבו אמר בדיון כי איננו מצליח לקבל מענה ממשרדי הממשלה בשגרה, "הבת שלי נפגעת חרדה, היא בת 12. מדי ערב היא מתחילה לבכות ככה סתם ללא סיבה" סיפר רביבו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין אמר כי "בין סבבי ההסלמה איננו מצליחים למלא את עצמנו בכוחות. הילדים נמצאים כאן באתגר רציני ולמעשה הפכנו למוצב קדמי. לא נסכים להיות עכברים בתעלות. מצד אחד אנחנו נמצאים בצמיחה ומצד שני אנחנו נמצאים בקושי אדיר".

אורי בן יהודה, קב"ט מרכז המועצות האזוריות אמר "שמענו את ראשי הרשויות בעוטף ואני מציע לכולנו לשמוע את עוצמת הדברים שביטאו כאן ראשי הרשויות. זה מלמד על השבר שהאזור הזה נמצא בו."

בן יהודה התייחס לסוגיית הרבשצים ואמר "נכון להיום יש יישובים שלא חתמו על החוזה החדש ומשרד הביטחון עצר את שכר הרבשצים. המשמעות שבאוגוסט הם לא יקבלו שכר."

בן יהודה ציין כי ביום שני השבוע התקיימה פגישה עם יו״ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר ויו״ר מרכז המועצות האזוריות שי חג׳ג׳ וכי היום ייפגש חג׳ג׳ עם נציגי משרד הביטחון.

צילום: רפי בביאן

ח"כ גדעון סער אמר בישיבה בעוטף עזה כי "מדינה ריבונית אינה יכולה לחיות בכללי המשחק שקיימים בשנה וחצי האחרונות ובוודאי לא לאורך זמן. צריך לשנות מהיסוד את המשוואה ולהבין מה תפקיד האזרחים ומה תפקידו של הצבא."

ח"כ סער ציין כי "חמאס מתעצם והתושבים הם אלה שסופגים" לדבריו, "התושבים לא אמורים להיות השכפ"ץ של מדינת ישראל." סער ציין כי "יש לקיים ועדה לקראת המערכה הבאה ולקבוע מה היעדים של ישראל."

מירה כהן, מארגון "אחדות עם הדרום", תושבת עין השלושה אמרה כי "אנחנו במלחמת התשה בלתי נגמרת. אני מבקשת מכל מי שצריך לעשות ויודע מה לעשות – זה הרגע. די, חוסן זה לא צ'יק פתוח. די אנחנו מאבדים את זה. יש לכם את כל הגב שלנו, וכל התמיכה שלנו. זה לא משנה בכלל אם אתם שמאל או ימין, אנחנו עם אחד".

צילום: שגית דבוש

מעיין שניאור תושבת נתיב העשרה אמרה בדיון, "לצערנו, ילדים בנתיב העשרה ברגעי מתח עם אלימות גוברת. אני לא מבינה למה מלווה בהסעה צריך להיות תלוי בתקציב. צריך להיות מובן מאליו שבין נתיב העשרה ליד מרדכי נהג לא יכול להיות לבד באוטובוס כשיש אזעקה, כשיש הדי פיצוצים, השגרה שלנו היא כזאת." מספרת שניאור ומציינת כי "לא מחייב שיהיה בלון בשביל שאנחנו נשמע את הבומים ונשמע את הילדים בחצר, "יש נמר כתום, יש נמר צהוב, פרש תורכי", אלה המושגים שלהם שהם חווים ושומעים בשגרה".

צילום: שגית דבוש

תגובה אחת

  1. אין סיכוי שעכשיו יעשו משהו בעזה לפני בחירות. אם זת תלוי בבנימין נתניהו זה לא יקרה. אי אפשר להקריב חיילים חללים שאחר כך נבכה עליהם ואמאות יזעקו בשברון לב.

Back to top button