כלכלהמבזקים

קורס דירקטורים – על מה ולמה?

דירקטוריון בחברות ציבוריות ופרטיות הוא בעל תפקיד מהותי ל"ניווט" החברה ליעדיה וקבלת החלטות הנוגעות לעתידה. בניגוד למנכ"ל החברה העוסק בניהולה הנוכחי, חבר הדירקטוריון בוחן את מצבה של החברה ביחס למתחרותיה, לומד היטב את הנישה בה היא פועלת ומקבל החלטות אסטרטגיות ממבט על.

איך מתקבלים להיות חבר דירקטוריון?

על מנת להיות חבר דירקטוריון בחברה יש לבנות מערכת קשרים אישיים ולרכוש את הכישורים המתאימים לתפקיד. חבר דירקטוריון עובד רק שעות מעטות בחודש ובהן עליו למקסם את הערך המוסף שהוא מעניק לחברה. לכן, רצוי לעבור קורס דירקטורים המעניק את הכישורים המתאימים בכדי לשכנע חברי דירקטוריון אחרים בנתיב שאתם רואים כטוב ביותר לחברה וכן להכיר את ההיבטים הלגליים הנוגעים לעבודת הדירקטור, ההיבטים הפיננסיים וההיבטים העסקיים של כל החלטה המתקבלת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קורס דירקטורים: איך "נולד" דירקטור

במהלך קורס דירקטורים אנשי מקצוע שכיהנו כדירקטורים בחברות שונות מעבירים הדמיה של ישיבות דירקטוריון ומציינים מקרי בוחן שהתרחשו בחברות שונות תוך ניסיון להפקת לקחים והכרות נקודת המבט של הדירקטור בסוגיות אלה.

פעמים רבות דירקטורים מגיעים לתפקיד לאחר שכיהנו כמנכ"לים בחברות שונות במשק. נקודת ההשקפה של מנכ"ל בתוך החברה שונה לחלוטין מנקודת מבטו של הדירקטור. בעוד המנכ"ל מתמקד בשורת הרווח של השנה הקרובה או השנה שאחריה – הדירקטור מייצג את בעלי המניות ובוחן את תפקידה של החברה ומקומה בתחום בו היא עוסקת לטווח הרחוק. החלטות על פיטורין המוניים למשל עשויות להתקבל ברמת הדירקטוריון מתוך ציפיה לשינוי של המפה הפיננסית העולמית בשנים מסוימות. נקודת מבט אחרת מזו של המנכ"ל המביט בדוחות הכספיים של החברה כיום.

מזעור סיכוני הדירקטור

תחום נוסף שנלמד בקורס דירקטורים קשור להגנה המשפטית של בעלי התפקידים המכהנים בדירקטוריון. בחברות ציבוריות הנהלים הקשורים לבחירת הדירקטור שונים מאשר בחברות פרטיות מתוך ניסיון לאזן בין האינטרסים של בעלי החברה לאינטרסים של בעלי המניות בה. תוך ניסיון לשמור על מערכת מאוזנת שמפשרת בין האינטרסים של כלל בעלי התפקידים בחברה הדירקטור עשוי למצוא עצמו בדילמות משפטיות שחלקן עשויות לסכן את מעמדו האישי או להעמיד אותו בפני סיכון לתביעה.

במהלך הקורס נבנה סט הכלים להתמודד עם ההשלכות המשפטיות של קבלת החלטה במסגרת הדירקטוריון וכן כלים נוספים לבצע את התפקיד בצורה הטובה ביותר.

יצירת קשרים

קורס דירקטורים מאפשר לבנות גם מערך של קשרים עם מועמדים נוספים לתפקידי דירקטור וכן להכיר בכירים בחברות מובילות במשק. הקשרים הללו מתבטאים בעתיד באפשרויות חדשות שנפתחות בפניכם לשימוש כדירקטורים בחברות נוספות (כאשר סיימתם את תפקידכם בדירקטוריון אחר או במקביל למושב בדירקטוריון של חברה אחרת כל עוד אין ניגוד אינטרסים).

האם הקורס נחוץ לכם על מנת לשמש כדירקטורים?

קורס זה אינו משמש כתנאי סף לכניסה לתפקיד דירקטור אך מסוגל להגדיל משמעותית את היכולת להתקבל לתפקיד כזה כדרך לצמוח בתוך ארגונים מובילים ולהוביל בצורה אחראית ומושכלת את "ספינת" הארגון.

 

Back to top button