איראןמבזקים

במחסן הסודי בטהראן שחשף נתניהו נמצאו חומרים רדיואקטיביים

הכתב המדיני של חדשות 13, ברק רביד פרסם הערב (חמישי) לראשונה במהדורת החדשות כי במחסן בטהראן, שחשף ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו באו"ם ב-27 בספטמבר אשתקד, נמצאו על ידי פקחי הסוכנות לאנרגיה אטומית ראיות לפעילות רדיואקטיבית במקום.

כזכור, בנאומו של נתניהו סיפר כי בפברואר 2018 ישראל ביצעה פשיטה נועזת על ארכיון הגרעין הסודי של איראן. "השגנו יותר ממאה אלף מסמכים וסרטונים שהוחבאו בכספות בבניין שנראה תמים למדי בלבה של טהראן. במאי, הצגתי סיכום קצר של מה שהשגנו לתקשורת העולמית. סיפקתי הוכחות חותכות לתכניותיה של איראן לבנות נשק גרעיני ותכניותיה להונות את הקהילה הבינלאומית." אמר מעל בימת האו"ם נתניהו.

צילום: אבי אוחיון, לע"מ

בהמשך נאומו סיפר נתניהו על המתקן בו מצאו פקחי הסוכנות לאנרגיה אטומית ראיות לפעילות רדיואקטיבית, "החלטתי לחשוף היום דבר נוסף שחלקנו עם סבא"א ועם סוכנויות מודיעין אחדות. מה שאני עומד להגיד לא נאמר קודם באופן פומבי. היום, אני חושף בפעם הראשונה שלאיראן יש מתקן סודי נוסף בטהראן – מחסן גרעין סודי לאחסון כמויות אדירות של ציוד וחומרים מתוכנית הגרעין הסודית של איראן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אבי אוחיון, לע"מ

נתניהו ממשיך, "במאי, חשפנו את האתר של ארכיון הגרעין הסודי של איראן. ממש כאן במחוז שוראבאד בטהראן. היום, אני חושף אתר שיש בו מתקן שני – מחסן הגרעין הסודי של איראן. הוא ממש כאן, במחוז טוקוזאבאד, שנמצא רק כ-3 מייל משם. הרשו לי להראות לכם בדיוק כיצד נראה מחסן הגרעין הסודי. בדומה לארכיון הגרעין, גם זה מתחם שנראה תמים למדי. לאלה מכם בבית שמשתמשים ב- Google Earth, המחסן הגרעיני הזה שאינו סודי יותר נמצא ברחוב מאהר. יש לכם את נקודות הציון? אתם יכולים לנסות להגיע לשם, ולאלה מכם שינסו להגיע לשם – הוא נמצא 100 מטר קאלישויי, העסק לניקוי השטיחים. אגב, שמעתי שהם עושים שם עבודה נהדרת בניקוי שטיחים. אבל אולי כעת הם הפכו להיות שטיחים רדיואקטיביים. זהו האתר הסודי השני."

צילום: אבי אוחיון, לע"מ

על פי הדיווח של העיתונאי ברק רביד, פקחי האו"ם הגיעו למקום שעליו דיבר ראש הממשלה מספר פעמים ובפעם האחרונה בחודש מרץ, ולקחו דגימות קרקע כדי לראות אם יש שרידים רדיואקטיבים והתחילו להכין דו"ח. מסקנות הדו"ח העידו כי אכן היו שרידים של חומרים רדיואקטיביים. אחסנה של חומרים רדיואקטיביים באתר סודי בלי דיווח לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מהווה הפרה של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני שעליה חתומה איראן. בישראל ובארצות הברית מחכות שסבב"א תפרסם דו"ח פומבי בנושא הזה בקרוב.

צילום: אבי אוחיון, לע"מ

כתבות נוספות שעניינו אותך באותו עניין

נתניהו חשף אתרים של איראן וחיזבאללה, צה"ל מציג תצלומי לווין

השר קרא: נאום מוצלח של רה"מ נתניהו באו"ם!

השר בנט מפרגן: "נאום מצוין של ראש הממשלה"

הנאום המלא של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם (עברית)

"ידע כל מדען גרעין איראני שישראל יודעת איפה הוא חי ונושם"

Back to top button