לבנוןמבזקים

נסראללה: "האויב הישראלי חושש מההתנגדות יותר מאי פעם"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר הערב (שישי) בראיון לרשת חיזבאללה אל מנאר לציון 13 שנים למלחמת לבנון השנייה, ביולי 2006, כי "לבנון של היום הרבה יותר בטוחה מזו של שנת 2006. יש ביטחון לאורך גבול הדרום ועל רמת לבנון כולה. אף אחד לא יוכל לערער את הביטחון שלנו. במלחמה הבאה יהיו הפתעות על הקרקע, באוויר ובים".

נסראללה הוסיף כי "במהלך 13 השנים שחלפו ההתנגדות התפתחה והאויב הישראלי מכיר ויודע את זה. כוח האדם גדל מאוד במספרים, למעשה הוכפל וכך גם כוחו, זאת במיוחד כתוצאה מהניסיון שספג במהלך הלחימה בסוריה. בנוסף הכח ההתקפי ברמה חמוש ברמה גבוהה ויש לו את הניסיון והכוח שצבר. יש לנו יכולות פיתוח טילים בכמות ובאיכות, במיוחד טילים מדויקים, גם נגד מטוסים. האויב חושש מההתנגדות היום יותר מתמיד." ציין נסראללה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נסראללה אף אמר כי "כל מה שעשתה ישראל לאחר מלחמת לבנון השנייה כדי להחזיר את האמון נכשל." לדבריו, "האויב קיבל נשק מתקדם מארצות הברית וביצע תקיפות נרחבות. היה לו פוטנציאל אבל הוא הגיע למה שהגיע. אני מייעץ לישראל שלא לחזור על האמרה הזאת כל פעם שבלחימה הבאה הוא יחזיר את לבנון לתקופת האבן, כי אל לו לזלזל בלבנון."

נסראללה איים על ישראל ואמר כי "ההתנגדות מסוגלת להשפיע על האזור כולו. פלסטין הכבושה יכולה להיות תחת אש לכל תקופת זמן שהם ירצו. 60 עד 70 קילומטרים לאורך קו החוף מנתניה לאשדוד ובעומק 20 קילומטרים נמצא חלק גדול של המתנחלים עם מטרות רבות כולל היעדים המרכזיים של המדינה: משרד הביטחון, נמל התעופה בן גוריון, מתחמי תעשייה ומסחר, הבורסה לניירות ערך ומוסדות ממשלה נוספים. יש ברשותנו טילים לפגוע בכל שטח זה וכאן אנחנו באמת יכולים להראות להם מה זה תקופת האבן." הזהיר נסראללה והדגיש כי "ההתנגדות מסוגלת לכוון גם את היכולות שלה למכלי האמוניה".

עוד אמר, "יש הרבה תרחישים שפותחו והוכנו מראש אם נדרש למלחמה", הוא מוסיף, "אני יכול לשלול מהאויב את הפשרות שהוא יוכל להרתיע את ההתנגדות והוא יודע את זה כי ניצחון מהיר לא יוכל להשיג. חיזבאללה אינה של אדם אחד ומאחוריה קבוצות גדולות שצועדות אחר אמונתם של המנהיגים שהקימו את הארגון הזה, עבאס מוסאווי, עימאד מורנייה ואני אחד מהם. לכל אחד בארגון יש השפעה משלו, כך שהאיומים של האויב להתנקש בחיי אינם ישנו דבר." נסראלה אמר בתוקף, "אנחנו ננצח את האויב בכל מלחמה עתידית ובכל הרמות. אנו נלחם למען כל העולם אבל קודם כל זה למען אלוהים".

על עסקת המאה של טראמפ אמר נסראללה, "העסקה הזו תיכשל. הפתרון אינו מתאים. אין אפילו פתרון מתאים לריבונות בשכונות מזרח ירושלים. כל השאלה היא סביב ירושלים ומסגד אל-אקצה. בלי זה אף אחד לא יוכל לקבל את העסקה הזאת. היהירות האמריקנית לא תוכל לעמוד מול העמדה הפלסטינית המאוחדת והאיתנה הנתמכת על ידי איראן. היא יכולה לראות זאת בכישלונות שלה בסוריה, בעיראק ובתימן".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

Back to top button