חדשות הארץמבזקים

שר החינוך עורר סערה, הורביץ הגיב לו: "להמיר אותך מהממשלה"

שר החינוך הנכנס, רפי פרץ עורר הערב (שבת) סערה לאחר שאמר בראיון לדנה ויס בחדשות 12 כי הוא בעד לבצע טיפולי המרה להומואים ולסביות וציין, "אני מאמין שאפשר להמיר אנשים שיש להם נטייה כזאת. יש לי היכרות עמוקה מאוד בנושא החינוך וגם עשיתי את זה".

צילום: מתוך חדשות 12 עם דנה ויס

יו"ר מרצ וחבר הקהילה הגאה ניצן הורביץ אמר הערב בעקבות דבריו של פרץ, "טיפולי ״המרה״?! אתה שר חינוך ועוד מתגאה בזה? הרי זה דבר מסוכן שגורם למצבים קשים אצל צעירים עד כדי אובדנות. זה דיני נפשות. במה אתה מתגאה? שמחקת זהות של נערים? שגרמת להם להרגיש שהם חולים? אתה לא שר חינוך, אתה שר החושך. אני קורא לנתניהו להמיר אותך מהממשלה כדי שתפסיק להזיק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה״כ יעל גרמן אמרה בתגובה לדבריו של שר החינוך הרב רפי פרץ : "אני ממליצה לרב רפי פרץ לעבור טיפולי המרה למאה ה-21 ולמדינה דמוקרטית, כזו שמכירה בזכותו של כל אדם לאהוב את מי שהוא רוצה ולהבין שזה נורמלי."

עודד פורר מישראל ביתנו אמר: "הטירלול ממשיך. והפעם זה שר החינוך בישראל. הממשלה הזו מזמן ירדה מהפסים. חייבים להחזיר את ישראל להיות נורמלית."

ח"כ יאיר לפיד אמר בתגובה לדבריו של פרץ כי "עד שרפי פרץ לא יעבור טיפולי המרה מהדעות החשוכות והמטורפות שלו הוא לא יכול להמשיך לכהן כשר חינוך".

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שר החינוך *של נתניהו*, מקדם טיפולי המרה ללהט״ב?! ממשלת ימי הביניים?? תוהו ובהו וסמוטריץ׳ על פני תהום? הלו, כאן ישראל 2019!! ביבי, פרץ, אתם לא תמירו אף אחד. אנחנו נמיר את ממשלת החושך שלכם בממשלה נאורה, של שוויון, ערכים ודמוקרטיה."

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר בתגובה: "יש תגובה אחת הולמת לאמירות החשוכות של שר החינוך פרץ: לפטר אותו לאלתר. אסור שילדות וילדי ישראל ייחשפו לרעל הלהט"בופובי שמפיץ מי שמתיימר לעסוק בחינוך וערכים. טיפולי ההמרה שפרץ מטיף להם מסוכנים על פי משרד הבריאות הישראלי וגופי מקצוע בינלאומיים. הוכח שמדובר בטיפולים שעשויים לערער את המצב הנפשי ולגרום למחשבות אובדניות. אנחנו ממליצים לפרץ אישית לנסות בעצמו טיפולי המרה מסוג אחר: טיפולי המרה נגד שנאת האחר ובעד אהבת חינם, נגד דעות חשוכות ובעד פתיחות וקבלה".

Back to top button