מבזקיםרצועת עזה

טרור בלתי פוסק – כך נראה סוף השבוע הסוער בגזרת עזה

צה"ל חיסל ביום חמישי האחרון מחבל שזכה לכינוי של דובר צה"ל "פעיל מכוח הריסון של חמאס". בעקבות חיסולו החלו הפלגים ברצועת עזה להוציא הודעות איום כנגד ישראל על כך שיינקמו את מותו. בצה"ל לקחו את האיומים ברצינות והעלו את הכוננות באוגדת עזה ובוצעו פעולות רבות כחלק מההיערכות לקראת הסלמה אפשרית.

צילום: חדשות MivzakLive
צילום: חדשות MivzakLive

בצה"ל באופן חריג פורסמה הודעת התנצלות מנומקת בה נכתב, "במהלך שעות הבוקר זיהה כוח צהל מספר פלסטינאים במרחב הגדר בצפון הרצועה. מתחקור ראשוני עולה כי פעיל מכוח הריסון של חמאס הגיע למרחב הגדר בעקבות שני פלסטינאים שנעו בצמוד לה. בדיעבד עולה, כי כוח צה"ל שהגיע לאירוע זיהה את פעיל הריסון כמחבל חמוש וביצע ירי שמקורו באי הבנה. האירוע יתוחקר."

המחבל שחוסל

ביום שישי הגיעו לגדר הגבול כ-7,000 מחבלים שהתפרסו במספר מוקדים. במהלך האירועים נזרקו כ-120 מטעני נפץ ורימונים מאולתרים לעבר הכוחות. מספר מטענים התפוצצו בקרבת הכוחות באזורים שונים, למרבה המזל ללא נפגעים. כמו כן במהלך הפרות הסדר הושלכו מספר בקבוקי תבערה כשאחד מהם נחת לא רחוק מהכוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, במהלך הפרות הסדר זוהו מעל 30 ניסיונות חבלה בגדר המערכת כשבכל המוקדים נגרמו נזקים חמורים מאוד לגדר הגבול. בשני אירועים שונים זוהו כמה מחבלים כשהם חותכים את הגדר ונכנסים לשטחנו, ולאחר זמן קצר נמלטים בחזרה לשטח עזה.

צילום: תקשורת ערבית

צילום: תקשורת ערבית

באירוע אחר, במהלך הפרות הסדר הכוח דיווח על תיק חשוד שהונח במרחב הגדר על ידי שני רעולי פנים שנמלטו מהמקום לעומק הרצועה. במהלך הפרות הסדר דיווחו הכוחות על כמה מחבלים שטיפסו בשני מוקדים שונים על הגדר, גרמו חבלה של ממש והניחו דגלי פלסטין.

יש לציין כי המחבלים לא הסתפקו בטרור הסוער שהיה בגדר הגבול. בשעות הערב המאוחרות ירו מחבלים שתי רקטות לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול וגם לחוף אשקלון.

במהלך סוף השבוע, נפגשו ראשי חמאס עם המשלחת הביטחונית המצרית. הצדדים דנו בין היתר בנוגע למתיחות עם ישראל לאחר חיסול המחבל ביום חמישי, וגורמים בעזה ציינו כי למשלחת היה משקל משמעותי בהחלטה לכך שהפלגים לא יפעלו להסלמה של המצב.

פגישת ראשי חמאס עם המשלחת המצרית. צילום: תקשורת ערבית
פגישת ראשי חמאס עם המשלחת המצרית. צילום: תקשורת ערבית

הדעות בחמאס חלוקות בנוגע לתגובה על חיסול המחבל. הזרוע הצבאית של חמאס דוחפת שלא לקבל את התנצלותה של ישראל ולהגיב באופן קשה ומידי. ואילו מנגד הזרוע המדינית של חמאס טוענת כי יש להסתפק בשתי הרקטות שנורו לעבר ישראל על מנת לא לגרור את האזור לעימות רחב. כמו כן במערכת הביטחון מעריכים כי לא חמאס הוא שירה את הרקטות אלא ארגון קטן יותר שביצע זאת באישורו.

צילום: תקשורת ערבית

2 תגובות

  1. כי ארגון החמאס הוא בן ברית של נתניהו..האיש שומר עליהם היטב במשך שנים ומונע מצה"ל לפגוע בהם באופן משמעותי..הוא צריך אותם כשותפים נגד אבו-מאזן..לכן מתנצלים אם יש תקלה שלא אמורה לקרות בין בני ברית !

Back to top button