חדשות הארץמבזקים

השר ארדן: "הרש"פ מהדקת יחסיה עם ה-BDS וממשיכה בהסתה"

השר לנושאים אסטרטגיים ארדן אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי ישנה עליית מדרגה בשיתוף הפעולה בין הרשות הפלסטינית וארגוני ה-BDS.

השר ארדן ציין כי "לא רק שהרשות הפלסטינית ממשיכה בהסתה נגד ישראל באמצעות מערכת החינוך ומימון והאדרת מחבלים, אלא שעכשיו היא גם מהדקת את יחסיה עם ארגוני ה BDS שמקושרים לארגוני הטרור. יש קו ישיר בין חינוך והסתה לטרור, לבין תמיכה ב BDS. מי שחושב שקיים סיכוי לשלום עם הפלשתינים, חייב להתחיל מדרישה חד משמעית להפסקת ההסתה לטרור והתמיכה בחרם של הרש"פ. הרשות הפלסטינית, ארגוני הטרור וארגוני ה BDS פועלים באותו כיוון: דה לגיטימציה של מדינת ישראל כמדינה יהודית".

השר ארדן הציג בישיבת הממשלה כי לצד הידוק התמיכה של הרש"פ ב bds הרשות גם ממשיכה להסית לטרור נגד ישראל, מתמרצת טרור, תוך האדרת מחבלים, מימון מחבלים ומשפחותיהם. בחצי השנה האחרונה הועברו כרבע מיליארד ש"ח למשפחות המחבלים הכלואים בישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הצעד הראשון לפני כל דבר אחר חייב להיות הדרישה מהפלשתינים להפסיק את ההסתה לטרור ולהכיר בישראל כמדינה יהודית. משולש השנאה של ארגוני הטרור, הרשות הפלסטינית וארגוני ה BDS הוא המנוע שפועל נגד ישראל ברחבי העולם" אמר הבוקר השר ארדן בישיבת הממשלה שבה הציג את רמת הדה לגיטימציה וההסתה כנגד ישראל ברשות הפלסטינית. השר ארדן חשף כי בחצי השנה האחרונה ישנה עליית מדרגה בתמיכה של הרש"פ בארגוני ה BDS. השר ארדן הציג כדוגמא כי רק לאחרונה אמר יועצו של אבו-מאזן ליחסים בינ"ל ולענייני חוץ, נביל שעת' כי: "יש להפעיל חרם כולל על מדינת ישראל, וללחוץ עליה לסיים את הכיבוש בשטחים הפלסטיניים".

בשונה מבעבר, הרש"פ ובכיריה מבטאים תמיכה בפעילות ארגוני ה – bds ובקמפיינים שהם מובילים. השר ארדן הציג את מדיניותו למעבר ממגננה למתקפה על ארגוני החרם, מדיניות שהביאה בשנים האחרונות להישגים משמעותיים ולפגיעה ביכולת ארגוני החרם לפעול כנגד ישראל.

דוגמה בולטת נוספת לפעילות המשותפת של ארגוני ה BDS עם הרשות הפלסטינית וארגוני הטרור נגד ישראל היה המאבק שניהלו נגד קיום הארוויזיון בישראל. שר התרבות הפלסטיני, עאטף אבו סייף, אמר כי "קיום האירוע על חורבות יפו הינו מתן ביטוי גס לאידיאולוגיה הקולוניאליסטית המבוססת על סילוף ומחיקה, ונחשבת לגוש סרטני במודעות של העולם החופשי", באסם נעים, המחזיק בתיק ה-BDS בחמאס קרא להחרמת האירוויזיון ואמר: "אל תטייחו את הפשעים של ישראל נגד הפלסטינים". המשרד לנושאים אסטרטגיים חשף את הונאת ארגוני החרם, שהובילו קמפיין שקרי ומניפולטיבי באמצעות מאות בוטים וחשבונות מזויפים, והביא לסגירת עשרות חשבונות.

מבין המשפחות, שקיבלו מהרש"פ קצבה, נמצאת גם משפחתו של עומר אבו לילה, שרצח במרץ את החייל גל קיידאן ז"ל והרב אחיעד אטינגר ז"ל. הרוצח אבו לילה אף זכה לתמיכה גורפת ברחוב הפלסטיני כאשר סגן יו"ר הפת"ח הגיע לנחם את משפחתו, הוצבה אנדרטת זיכרון על שמו ברמאללה, מחנה קיץ לילדים נקרא על שמו, וביתו שנהרס על ידי צה"ל נבנה מחדש על ידי הרשות.

האנדרטה שהוקמה לזכר המחבל עומר אבו לילה ברמאללה. צילום: אל וואטן

לצד האדרת רוצחים ומתן תמריצים לאלימות, מערכת החינוך הפלסטינית ממשיכה לחנך לשנאת יהודים ולדה-לגיטימציה לישראל. דוגמאות ל"פעילויות חינוכיות": סיור לימודי הכולל ביקור מחבלים מורשעים, פעילויות תרבות ובהם האדרת מחבלים ושנאת ישראל (הצגות, שירים וכדומה), והן באמצעות ספרי הלימוד הרוויים בקריאה לשחרור פלסטין מיהודים.

בתמונה – סיור לימודי של ילדי גן בבית לחם – מבקרים את האסיר המשוחרר, אסחאק מסלח, אשר ריצה 16 שנות מאסר בגין השתתפות בפעולות טרור, וקוראים "ברוח ובדם נפדה אותך שהיד".

Back to top button