חדשות הארץמבזקים

"סייע לפצועים בפיגוע ומאז חרב עליו עולמו"

ארגון בצלמו בפנייה לשר הפנים אריה דרעי: אפשר ל- א' הגיבור תושבות במדינת ישראל. א', הציל יחד עם אישתו את בני משפחת מרק בפיגוע לפני כשלוש שנים ומאז חרב עליו עולמו

בכתבה של אוהד חמו ששודרה השבוע בערוץ 12, הובא סיפורו של א'. א' לפני כשלוש שנים נסע באחד מכבישי חברון כאשר הוא מבחין לפתע בפיגוע שמתרחש לנגד עיניו. א' לא התמהמה, ומייד יצא לסייע לפצועים, ואף הכניס את הפצועים לרכבו וסייע להם להגיע במהירות המרבית לבית חולים ברקע פציעתם הקשה. מאז חרב עליו עולמו.

א' הוכרז בכפר ובקרב משפחתו כ"שטינקר" ומאז הוא מבלה ברחובות. נזכיר, כך במשך שלוש שנים מאז קרות הפיגוע. א' שהציל את משפחת מרק בפיגוע, ישן באוהל על חופי הים בתל אביב וחי משקלים בודדים אותם הוא משיג במאמץ רב ותוך כדי שהמעסיקים מנצלים את היותו עם אשרת שהיה, ולו האיסור לעבוד. א' אשר לא הפסיק לשאת בעול המשפחתי, ומפרנס גם את אישתו ובנו היחיד שאותם הוא מבקר לעיתים רחוקות עקב האיום שמרחף מעל ראשו שלו ושל אשתו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארגון בצלמו לזכויות אדם שהתעורר לסיפור בעקבות הכתבה, שיגר מכתב לשר הפנים אריה דרעי אשר לו הסמכות לאפשר תושבות לא' לאשתו ובנו. במכתב מבקש הארגון לאשר תושבות קבועה לא' לאשתו ובנו. במכתב, מציינים בארגון ומזכירים לשר את המחבל הנתעב עומר ברגותי יו"ר תנועת החרם, ולו בניגוד ל-א', ישנה תושבות קבע. כך גם עשרות מסתננים. "ולאדם הגיבור הזה ואשתו לא ניתן תושבות?" תמהו בבצלמו. לקריאת ארגון בצלמו הצטרפו גם חברי הכנסת אריאל קלנר וחברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד וחברת הכנסת עידית סילמן מאיחוד מפלגות הימין, ופנו לח"כ אבי דיכטר יו"ר וועדת חוץ ובטחון- וועדת מאוימים לאשר ל-א' תושבות קבע בישראל.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [74.71 KB]

מארגון בצלמו שמלווה את המאבק נמסר: מדינת ישראל חייבת הוקרה לאדם שסיכן ומסכן את חייו בשביל להציל את אזרחיה. אנחנו קוראים לשר הפנים לאשר לאדם זה ובני משפחתו תושבות. ובכך להראות שמדינת ישראל מוקירה טוב לידידיה וחסידי אומות העולם

במכתב ששלחה חברת הכנסת עידית סילמן (הבית היהודי) נאמר: "לצערי ניכר שמדינת ישראל מפנה עורף לתומכיה ובפיגוע הבא חלילה ידע כל ערבי מהאזור לא להגיש עזרה חלילה ולכן המעשה הנכון הוא לאשר לאיש לקבל תושבות קבע ובכך להחזיר לו את הכבוד האישי והמשפחתי שלו."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [135.09 KB]

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) כתב בפנייתו לשר: "מעשה הצלת החיים של משפחת מרק גזר בבת אחת עונש אכזרי על משפחת המציל אשר נגדע ממנו מטה לחמו וגורש מביתו. החטא החמור "הצלת חיי אדם" זה החטא שבגללו הוא נענש. בהמשך מכתבו הוא ציין מדובר בחסיד אומות העולם פשוטו כמשמעו. כמו כן מדובר בעניין אסטרטגי מדינת ישראל חייבת להראות לתושבי האיזור שמי שפועל למען מדינת ישראל יתוגמל. "

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [149.00 KB]

ח"כ קטי שיטרית (הליכוד) פנתה בעניין לשר הפנים ואף יוזמת דיון דחוף בעניין בוועדת חו"ב. "מדינת ישראל מתמודדת יום יום שעה שעה עם הטרור האכזרי. בתוך ים השחור יש לפעמים נקודות של אור כמו במקרה של משפחת מרק. אך לצערינו אותו אדם שבחר באור נרדף עד עמקי נשמתו ומדינת ישראל מחוייבת לסייע לו בכל הכוח."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [87.29 KB]

זירת הפיגוע. צילום: דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה

Back to top button