צרכנות

גירושין בישראל בשנת 2019

כ-25% מהזוגות בישראל מוצאים את עצמם בשלב כזה או אחר של הקשר בהליכי פירוד. נישואים רבים מתפרקים עקב סיבות רבות ומגוונות כמו חילוקי דעות לגבי אופן חינוך הילדים, חוסר נאמנות ומשברים שונים, כאשר בראש עומדים חילוקי דעות וקשיים כלכליים.

הליך הגירושין עשוי להיות ארוך ומתסכל לכל הצדדים ופעמים רבות אף יכול לגלוש לפסים מכוערים. אף אחד מהצדדים אינו מעוניין לוותר על דבר ובסופו של דבר הופך בית הדין לענייני משפחה לזירת מאבק קשה והזדמנות לנקמות הדדיות. על מנת להימנע מקשיים אלו וכדי לסיים את הנישואים בצורה מכובדת ושתשמור בתהליך גם על הילדים, פונים זוגות רבים להליך גישור שיסייע להם לבצע גירושים בדרכי שלום.

גם בתי המשפט ובתי הדין הרבניים מעודדים מגמה זו ועורכי דין רבים מציעים שירותי גישור בו הם מייצגים את שני בני הזוג על מנת לאפשר להם להגיע להבנות הדדיות ולפרק את החבילה בצורה שקטה ומכבדת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המגמה הרווחת והמועדפת כיום

שוחחנו עם אמיר זבולון – עורך דין גירושין בת"א לגבי מגמה חדשה יחסית זו בתחום הגירושין וחזרנו עם תובנות מעניינות. בשנת 2016 חוקק חוק משמעותי ביותר להליכי גירושים בישראל. חוק גישור חובה דורש כי כל זוג המעוניין להתגרש יעבור הליך גישור על מנת להגיע להסכמות והבנות. עם כניסתו של החוק לתוקף, חלה ירידה חדה בכמות תביעות הגירושין החד צדדיות בשיעור של מעל 50%. זוגות רבים שיתפו פעולה עם התהליך וניסו להגיע להסכמות הדדיות. לתהליך מספר יתרונות בולטים.

התייעלות המערכת

כאשר בית המשפט אינו זירה בו ניטשים מאבקים, אלא מרחב בו מסכמים את ההבנות ההדדיות, התהליך נעשה קצר וזמן יקר של בית המשפט או בית הדין הרבני אינו מתבזבז לריק.

פחות משאבים נפשיים

גירושים עשויים לגבות מחיר גבוה מבני הזוג. כאשר התסכול גבוה כל כך, קשה לקום ולהמשיך לאחר מכן חיים חדשים. הגישור מאפשר להם להגיע לעמק השווה ולהגיע לסוג של סגירת מעגל עמה יוכלו לחיות לאחר מכן ואולי אפילו לשמור על קשר מכבד.

פחות משאבים כלכליים

מאבקים משפטיים עשויים לעלות כסף רב, כך שייווצר מצב אבסורדי בו במטרה לשמור על כל אגורה ולא לחלוק אותה, יושקעו משאבים כלכליים רבים בתהליך משפטי ארוך וסבוך.

לשמור על הילדים

ילדים הנחשפים למאבק משפטי קשה בין ההורים עלולים לחוות חוויה קשה מאוד. על מנת להגן עליהם בתהליך ולדאוג כי יעברו אותו באופן המיטיב ביותר, חשוב לנהל תהליך בדרכי שלום.

2 תגובות

  1. https://notaryon-online.com/%d7%aa%d7%a8%d7%92%d7%95%d7%9d-%d7%a0%d7%95%d7%98%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%a0%d7%99-%d7%aa%d7%a2%d7%95%d7%93%d7%aa-%d7%92%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a9%d7%99%d7%9f/

    רבים בארץ בוחרים שלא להינשא דרך הרבנות. חלקם, בוחר בדרך זו כיוון שהרבנות אינה מכירה ביהדותם ולמעשה הם מוצאים את עצמם במצב של חוסר ברירה. מחסור באפשרויות להינשא בארץ הוא נחלתם של רבים, לא רק כאלו שהרבנות אינה מכירה ביהדותם. גם אם הזוג המעוניין להינשא אינו שייך לאותה הדת, שניהם בני אותו המין או שפשוט הם אינם מעוניינים לערב את הרבנות בענייניהם – בישראל לא ניתן להם מענה כיוון שכאן אין הפרדה בין דת למדינה בכל הנוגע לדיני אישות. על פי חוקי המדינה, אין דבר כזה נישואים אזרחיים.

Back to top button