טכנולוגיהמבזקים

"אנחנו יכולים אפילו לייצר מים מאוויר" – הצטרפו למסע עם לוסי

לראשונה דורגה ישראל בין עשר המדינות המובילות באינדקס החדשנות הגלובלי (GII) של סוכנות האו"ם להגנה על קניין רוחני

אינדקס החדשנות הגלובלי GII) Global Innovation Index) של סוכנות האו"ם להגנה על קניין רוחני (WIPO- World Intellectual Property Organization) יוצג באירוע חשיפה שיתקיים בניו דלהי, הודו, ב-24 ביולי . הסוכנות הינה הזרוע של האו"ם, העוסקת בקידום חדשנות והגנה על פטנטים וסמני מסחר, והאיזון ביניהם לבין טובת הכלל.

השנה לראשונה דורגה ישראל בין עשר המדינות המובילות את מדד החדשנות העולמי (GII). בשנת 2016 דורגה ישראל במקום ה-21, ב-2017 במקום ה-17 ובשנה שעברה במקום ה-11. המיקום המדויק של ישראל השנה יתברר רק באירוע החשיפה בו ייצגו את מדינת ישראל השגריר להודו, ד"ר רון מלכא, ומנהלת בריאות דיגיטלית במשרד הבריאות, גב׳ אסתי שלי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האינדקס הגלובלי לחדשנות (GII) מציג מטריקס מורכב של מצב החדשנות ב-129 מדינות לפי 80 אינדיקטורים. האינדיקטורים בוחנים את הסביבה הכללית היוצרת ותומכת בחדשנות, כולל רמות חינוך, השקעה בתשתיות, השקעה במחקר, תחכום עסקי וסביבה פוליטית.

בכל שנה מתמקד האינדקס הגלובלי בנושא אחר המוביל חדשנות והשנה יתמקד בעתיד החדשנות בבריאות. האינדקס מנתח את הסביבה התומכת בחדשנות בשירותי בריאות בעולם בעשור האחרון, כולל השפעת חדשנות טכנולוגית ולא-טכנולוגית. כמו כן בוחן האינדקס את התפקיד של חדשנות רפואית בעיצוב עתיד שירותי הבריאות ופוטנציאל ההשפעה על פיתוח כלכלי של המדינות.

בריאות דיגיטלית כמנוע צמיחה

ממשלת ישראל הכריזה בשנה שעברה על תכנית לאומית שכותרתה "בריאות דיגיטלית כמנוע צמיחה" ומטרתה למצות את התועלות הכלכליות והחברתיות הטמונות בפתרונות חדשניים בתחום הבריאות הדיגיטלית ולמנף את היתרונות היחסיים של ישראל בחדשנות הטכנולוגית, ברפואה ובמחקר. התכנית מובלת בשותפות משרדי ממשלה, מערכת הבריאות, התעשייה, האקדמיה וקהילת היזמות. שיתוף הפעולה הרחב מאפשר קידום חדשנות בבריאות באמצעות רגולציה מקדמת; הטמעת טכנולוגיות חדשות אצל צוותים מקצועיים בתחומי הרפואה והבריאות; ועידוד יזמות וחדשנות במערכת הבריאות.
הזכייה הישראלית היא ביטוי נוסף למחויבות של ישראל ליישום יעדי האו"ם לפיתוח בר קימא (SDGs).

על האינדקס הגלובלי GII

ה-GII הוא מדד מוביל לרמת חדשנות של כלכלות. במהדורתו ה-12 לשנת 2019, הופך האינדקס לכלי בעל ערך המשמש מקבלי החלטות ואנשי עסקים מובילים ביצירת קשרים בין הסקטור הציבורי לפרטי. מדובר במקור מידע רב ממדי על חדשנות מובילת צמיחה שהפך בשנים האחרונות לאחד ממקורות המידע המובילים בנושא. האינדקס פותח על ידי ארגון הקניין הרוחני של האו"ם (WIPO) שמושבו בג'נבה, אוניברסיטת קורנל ו-INSEAD (אחד מבתי הספר לעסקים המובילים בעולם ) ומספק דירוג שנתי של יכולות חדשנות של כלכלות ברחבי העולם.

מנכ'ל WIPO ביקר בישראל השבוע והיה אורח הכבוד בכנס בינלאומי ב-16 ביולי 2019 בהובלת רשות הפטנטים בנושא קניין רוחני וטכנולוגיות מתקדמות: International Conference on Emerging Technologies and Intellectual Property – Connecting the Bits. הביקור משקף את הידוק הקשרים בין ישראל לסוכנות האו"ם להגנה על קניין רוחני WIPO ובמהלכו נפגש המנכ'ל גארי עם שר המשפטים ועם גורמים נוספים המקדמים חדשנות בישראל.

הצטרפו אל לוסי במסע ברחבי הארץ, בו היא מכירה אנשים, יוזמות ופרוייקטים מדהימים המקדמים סביבה נקייה, חינוך איכותי ופתרונות חדשניים בתחום הבריאות.

סרטון זה הוצג באו"ם על-ידי ישראל וממחיש את תרומתה הייחודית של ישראל להשגת יעדי פיתוח בר-קיימא של האו"ם.

Back to top button