מבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

חשיפה: עלות התחמושת של צה"ל לשישי-שבת בעזה כ-100,000 ש"ח

הטרור בגדר גבול רצועת עזה אינו פוסק לרגע,על אף שבכלי התקשורת לא מרבים לדבר על המצב הביטחוני העגום ממנו סובלים תושבי הדרום ועוטף עזה בפרט.

בכל שבוע כבר במשך 67 שבועות מגיעים מידי שישי אלפי פלסטינים ומתפרעים לאורך גבול רצועת עזה. ואם מישהו חושב רק על הנזק הביטחוני שנגרם ולתדמיתה של מדינת ישראל בפני אויבינו אז תכף גם נספר לכם שכלכלית זה עולה למשלם המסים לא מעט בכלל.

צילום: מקורות פלסטיניים
צילום: מקורות פלסטיניים

ביום שישי האחרון הגיעו לגדר הגבול כ- 6,900 מפגינים פלסטינים שהתפרעו בחמישה מוקדים שונים, בדרום, במרכז ובצפון הרצועה. מספר מתפרעים הגיעו עד לגדר הגבול וזרקו מטעני נפץ ורימונים מאולתרים לעבר כוחותינו – 90 מטענים ורימונים נזרקו, חלקם לעבר הכוח וחלקם לעבר גדר המערכת שגרמו לנזק של ממש. למרבה המזל לא היו נפגעים בקרב לוחמי צה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מקורות פלסטיניים

כמו כן, במהלך ההתפרעויות הדליקו מחבלים צמיגים בקרבת הגדר. מחבל אחד זוהה כשהוא חוצה את הגדר לאחר שחיבל בה, ועם הגעת כוח צה"ל לנקודה נמלט בחזרה לעומק הרצועה. בנוסף הושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר הכוחות – ללא נפגעים.

יש לציין כי כבר במשך שלושה שבועות ברציפות ג'יפ של צה"ל נפגע. בשבועיים הקודמים זה היה ממטען נפץ ובקבוק תבערה ואתמול זה היה ממזרח לאל בוריג' במרכז רצועת עזה כתוצאה מירי. הג'יפ הממוגן ספג את הפגיעה והשמשה שלו התנפצה אך למרבה המזל הקליע לא חדר פנימה ונמנע אסון. דובר צה"ל טען כי הערכה שלא מדובר בירי אלא בגולה מתכתית שנזרקה באמצעות קלע דוד אך לוחמים בשטח איתם שוחחנו אומרים כי כל הסימנים מצביעים על כך שמדובר בירי. נדגיש כי אין זה כל כך משנה אם מדובר בירי או בגולה שנזרקת בעוצמה באמצעות רוגטקה (קלע דוד) – מדובר בסכנת חיים של ממש ובאירוע שעלול להסתיים באסון.

פגיעת בג'יפ

גם טרור בלוני הנפץ והתבערה נמשכים באין מפריע. ביום שישי זוהו מספר בלונים שהופרחו מעזה אשר אחד מהם גרם לשריפה בשטח קיבוץ בארי שבמועצה האזורית אשכול.

שריפה בבארי. צילום: חדשות MivzakLive

השבת בשעות הבוקר זוהה מחבל חוזה את גדר הגבול מדרום רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. המחבל נעצר סמוך למקום החצייה, כשבמהלך נוהל הפשטה נתפסו ברשותו מספר סכינים. המחבל הועבר לידי שב"כ ושם הודה כי התכוון לבצע פיגוע כנגד הלוחמים.

ביום שבת משעות הבוקר בוצעו מספר אירועי ירי הרחקה לאחר ניסיונות התקרבות של מחבלים לגדר. בנוסף בוצע גם ירי של חיל הים לעבר סירות שחרגו משטח הדייג המותר.

במהלך השבת נטרלו לוחמי צה"ל שורה ארוכה של מטענים שנזרקו במהלך ההתפרעויות בסוף השבוע.

ממסמך שהגיע לידנו ובשל ביטחון מידע לא נחשוף אותו, עולה כי עלות חימוש הלוחמים בגבול עזה לימי שישי-שבת על מנת להתמודד עם המחבלים עומד על כ-100,000 ש"ח. נדגיש כי מדובר בתחמושת בלבד הכוללת: 460 כדורי גז 40 מ"מ לטווח רגיל, כ-280 כדורי 40 מ"מ רך, כ-350 כדורי 40 מ"מ מיוחד למערכת Venom המותקנת על ג'יפ וכ- 150 כדורי רוג'ר 0.22 מ"מ (צלפים).

צילום: מקורות פלסטיניים

כך שעל פי חישוב מהיר מדובר בהוצאה על צעדות השיבה, שביום שישי האחרון היה ה-67 בעלות הנאמדת בכ- 670,000 ש"ח. נדגיש שוב כי מדובר בעלות של תחמושת בלבד ורק לצעדות השיבה של ימי שישי-שבת לא כולל, יום הנכבה, ואירועים נוספים המתקיימים מעת לעת בגבול ומבלי להתייחס לימי שגרה.

למעשה חוץ מהביטחון העגום ממנו סובלים תושבי העוטף ורמת החיים שנפגעת באופן אנוש עד לכדי התשה של התושבים שכבר מוצאים עצמם חסרי אונים נוכח המצב, מדובר גם בפגיעה כלכלית שעולה לכולנו עשרות מיליוני ש"ח בכל שנה ורק בגזרת עזה, זאת מבלי להתייחס להתפרעויות שבשגרה ביו"ש שכבר כמעט ולא מדווחים על כך שאר כלי התקשורת.

משרד הבריאות בעזה עדכן ביום שישי כי העימותים הסתיימו עם 97 פצועים, כאשר על פי הדיווח 49 מתוכם נפצעו כתוצאה מירי חי של כוחות צה"ל.

מחר (ראשון) יכנס גם המענק הקטארי החודשי למשפחות העניות ברצועת עזה. במדובר בכ-60 אלף משפחות פלסטיניות שכל אחת מהן תקבל 100 דולר במזומן.

צילום: מקורות פלסטיניים

תגובה אחת

  1. כלום לא צריך לעזור לחבלנים בכסף עד. שלא יפסיקו עם הטרור מספיק כבר נימאס

Back to top button