איראןחדשות חוץמבזקים

ההתגרות האיראנית: תיעוד השתלטות בלב ים ושידור חי מהנמל

הטלוויזיה הממלכתית של איראן בשפה האנגלית "פרס טי.וי" העבירה היום (ראשון) שידור חי מהנמל במחוז הורמוזגאן בדרום איראן בו עוגנת מכלית הנפט של בריטניה שנתפסה שלשום על ידי חיל הים של משמרות המהפכה האיראניים במיצרי הורמוז.

כזכור, ביום שישי הודיעו משמרות המהפכה של איראן כי השתלטו על שתי מכליות נפט בריטיות במיצרי הורמוז, לטענתם בשל "אי עמידה בכללים הבינלאומיים והתקנות". אחת מהמכליות שעליה היו 12 אנשי צוות שוחררה כעבור זמן קצר ואילו המכלית השנייה ה- "סטנה אימפרו" נלקחה כאמור לחקירה בנמל האיראני "בנדר עבאס". לאחר מכן טענו האיראנים כי המכלית גרמה נזק לספינת דיג איראנית ועד לסיום החקירה בעניין כל 23 אנשי הצוות שעל סיפונה מעוכבים.

היום השמיעו באיראן קולות הרגעה ואמרו כי אנשי הצוות שעל המכלית, "בריאים ומצבם טוב". בשידור שהועבר בטלוויזיה האיראנית נראה על תורן הספינה דגל של איראן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שגריר איראן בבריטניה התייחס היום לתפיסת המכלית ואמר כי "ממשלת בריטניה צריכה להכיל את "הכוחות הפוליטיים המקומיים" שרוצים להחריף את המתח הקיים בין איראן לבריטניה מעבר לעניין המכליות שנתפסו. זה די מסוכן ולא חכם בזמן רגיש כזה ששורר באזור. עם זאת איראן מוכנה להתמודד עם תרחישים שונים", הדגיש.

המכלית הבריטית "סטנה אימפרו" קרדיט: IranPress

מוקדם יותר אמר שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף כי "לאחר שג'ון בולטון לא הצליח לפתות את דונלד טראמפ לפתוח במלחמת המאה, כעת הוא מפנה את הארס שלו נגד בריטניה בתקווה לגרור אותה אל תוך הבוץ."

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי בריטניה שוקלת מספר מהלכים בעקבות ההשתלטות של איראן על המכלית שלה. מחר צפויה ממשלת בריטניה להודיע לפרלמנט על צעדיה הבאים.

הלילה פרסמה סוכנות הידיעות פארס תיעוד של השתלטות לוחמי חיל הים האיראניים על המכלית הבריטית בלב הים. דובר משמרות המהפכה טען עם פרסום התיעוד כי ספינת קרב בריטית ניסתה למנוע את הפעולה אך ללא הצלחה. בסרטון נראו לוחמים רעולי פנים יורדים באמצעות חבלים ממסוק אל סיפון המכלית ומובילים אותה אל הנמל.

Back to top button