צרכנות

הרמת סינוס – לשם מה ומתי נדרש לעבור ניתוח כזה

אחד הניתוחים השכיחים ביותר בתחום השיניים, מתייחס לא בהכרח למבנה השיניים עצמן, אלא למה שיכול להיות מושפע כתוצאה ממה שמתרחש בחלל הפה. דוגמא טובה לכך אפשר למצוא כאשר רוצים לבצע טיפול השתלת שיניים, אז יש צורך לפעמים לבצע ניתוחים מקדימים בשביל שיהיה ניתן לבצע את הטיפול בצורה נכונה.

כך בדיוק קורה עם ניתוח הרמת סינוס. אנשים שנדרשים לעבור ניתוח כזה, נמצאים הרבה פעמים במצב בו, אין להם מספיק שיניים, מה שגורם לאובדן העצם התומכות בהם, מה שמונע אפשרות לבצע השתלות שיניים, טיפול הכרחי עבורם. במקרה כזה, מה שצריך לעשות זה פשוט להרים את הסינוס, כך יוצרים גובה בעצם, שמאפשר לבצע את ההשתלה.

תמונה: הרמת סינוס, רשת טופז מרכזים רפואיים להשתלות שיניים

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרמת סינוס הוא ניתוח מאוד לא פשוט, הוא דורש מיומנויות קליניות מיוחדות של הרופא (כירורג פה ולסת), ולכן גם לא כל רופא שיניים יכול לבצע אותו. עם זאת ואולי בגלל זה, חשוב להדגיש שאחוזי ההצלחה של הניתוח הם מאוד גבוהים. צריך להדגיש עוד, שרופאים לא ממהרים בהכרח לשלוח לניתוח כזה, מאחר ולא בכל מקרה צריך אותו וכן הוא יכול לעכב את הטיפול. מה עוד שאף רופא לא נהנה לשלוח את המטופלים שלו לניתוחים שאין בהם צורך אמיתי.

רופאים ימליצו על ניתוח הרמת סינוס, אחרי שהם יבצעו בדיקה מקיפה של העצמות שאמורות לשאת השיניים ואת השתלים, ויתברר להם שהסינוס גדול מדי ומונע אפשרות של החדרת שתלים. במקרה כזה, כחלק מתהליך ההכנה לטיפול שתלים, המטופל יצטרך לעבור ניתוח, שיהיה חלק מתוכנית שיקומית שתאפשר את ביצוע ההשתלה.

חשוב לומר, בשביל לוודא במאה אחוז שאכן יש צורך בניתוח כזה, הרופא יבצע צילומים, כולל CT, מה שיעזור גם לרופא המנתח לראות מה המצב הלסתות, איך בנוי חלל הפה וכיצד אפשר לבצע את הניתוח.

דברים שחשובים לדעת על הניתוח

ניתוח הרמת סינוס, כאמור, הוא ניתוח שיש לו אחוזי הצלחה גבוהים אך זה כמובן תלוי מי המנתח, איזו הכנה מבצעים לניתוח ובאיזה שלב מבצעים אותו. תהליך ההכנה כולל צילומים, בדיקות פרונטאליות של חלל הפה, וכן יש לבדוק את ההיסטוריה הרפואית של המנותח. כאן חשוב להדגיש, במקרים מסוימים ייתכן ולא ייתאפשר לבצע ניתוח, למשל, אם החולה מתמודד עם מחלות כרוניות והם הוא נוטל תרופות מסוימות. במידה ולחולה יש היסטוריה של סינוסיטיס, אז יש צורך לטפל בה קודם ואחר כך לבצע את הניתוח.

הניתוח מתבצע באמצעות הרדמה מקומית באזור הלסת העליונה, יוצרים גישה מתוך הפה אל חלל הסינוס, ואז מפרידים את קרום הסינוס, דוחקים אל תוך החלל שלו, ובין הקרום לקרקעית דוחסים חומר שמאפשר לייצר את העצם, אשר בהמשך תישא את השתלים, בשלבים מתקדמים יותר של טיפול ההשתלה.  לאחר הניתוח יהיה צורך ליטול תרופות אנטיביוטיות וכן תרופות מפחיתות כאב ונפיחות.

 

Back to top button