אינטרנטמבזקיםפוליטי / מדיני

"שלום לך! כאן נתניהו": קיבלתם כבר הודעה אישית מנתניהו?

הקמפיין של ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל ונמשך במרץ כל העת ואף יתגבר עד למועד הבחירות ב-17 בספטמבר. נראה שראש הממשלה נתניהו או יותר נכון להגיד שצוות המדיה והתקשורת שלו יודעים היטב את העבודה ו"תוקפים" את המצביע הפוטנציאלי מכל כיוון, זאת בשעה שהמתחרים מנגד פועלים באדישות ובחוסר להיטות.

לאחר שהכרנו את ה"ביביבוט" שכל תפקידו היה לספר לנו על כמה ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק היה כושל ועד כמה, לדבריו של נתניהו, הוא סכנה למדינה אם יבחר שוב. היום נתקלנו בקמפיין חדש של נתניהו והפעם זה לא קמפיין שמשמיץ את האחרים ואומר "תבחרו בי" אלא קמפיין גיוס.

בהודעה שנשלחת באופן פרטי במסנג'ר של פייסבוק ישירות מראש הממשלה נמסר: "שלום לך! כאן נתניהו. הבחירות הקרובות גורליות מתמיד, ואני זקוק לעזרתך. אם אתה מוכן להתנדב ולסייע לנצחון הליכוד, שלח לי כאן את מספר הטלפון שלך (לחיצה על המספר שמופיע): +9720000000."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציין, כי מדובר בקמפיין ממומן בפייסבוק. הודעה שנשלחת ישירות כ"הודעה אישית" למסנג'ר הפרטי מהפרופיל הרשמי של ראש הממשלה לרשימה שהוגדרה מראש. אתם שואלים איזו רשימה ואיך יש לראש הממשלה את מספר הטלפון שלכם? כמובן, רשימה שפייסבוק מאפשרת לכל מנהל שיווק דיגיטלי שמקים קמפיין ממומן להשתמש בה. לרוב מדובר ברשימת האנשים שסימנו "לייק" בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה, צפו בסרטונים שלו בעמוד או ביצעו אינטרקציה כלשהי עם התוכן שראש הממשלה פרסם. אם בעד או נגד… זה לא ממש משנה – אתם ברשימה! וההודעה תשלח גם אליכם.

ההודעה מופצת בדרך כלל ברמה היומית וניתן להגדיר שעות מסוימות או ימים, אזור גאוגרפי ואפילו את המין (זכר/נקבה) של מקבל ההודעה. כמות החשיפות היומית של ההודעה נקבעת על פי התקציב היומי. ככל שהתקציב גדול יותר כך חשיפת ההודעה למשתמשים תהיה גדולה יותר.

על אף שראש הממשלה בנימין נתניהו זו האישיות שהכי מדברים עליה ברשתות החברתיות, נתניהו לא חוסך בקמפיין אגרסיבי כי הוא מבין שהשיח ברשת הוא שקבע בעבר, קובע בימים אלה ויקבע בעתיד. כך, בעזרת הפעילות האינטנסיבית ברשתות החברתיות נבחר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואצלנו פה גם ראש עיריית טבריה רון קובי, שיממה ללא לייב בפייסבוק בשבילו זה עוד יום מבוזבז. בינתיים נתניהו, כך לפחות ברשתות החברתיות, משאיר למתחרים שלו אבק.

Back to top button