צרכנות

איך עורכים צוואה באמצעות האינטרנט

צוואה מהווה מסמך משפטי אשר מחייב או מורה כיצד יש לנהוג ברכושו ובנכסיו של כל בעל צוואה לאחר מותו. במסמך זה, עורך הצוואה יכול לפרט את כל מה שצריך לדעת אודות נכסיו השונים וכן, לקבוע הוראות כלליות אודות הנכסים הללו ורכושו. לא מעט אנשים שואלים את עצמם איך כותבים צוואה והאם מדובר בתהליך מורכב. למעשה, בעידן המודרני שאנו חיים בו כיום, כל אדם יכול לכתוב ולערוך את צוואתו מבלי לצאת מהבית, באמצעות תהליך מקוון של כתיבת צוואה באינטרנט.

מהי הצוואה

הצוואה היא מסמך בעל תוקף משפטי, אשר מסייע לכל אדם להחליט עוד בחייו כיצד יתחלקו רכושו ונכסיו לאחר מותו. כל אדם אשר מעוניין שחלוקת רכושו ונכסיו לאחר מותו תתבצע בדיוק באופן שבו הוא מעוניין שתתבצע, חייב לדאוג לכתוב צוואה אשר מפרטת מיהם היורשים של האדם, כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו ונכסיו ליורשיו ועוד. חשוב מאוד לדעת שאין חובה שהיורשים יהיו קרובי משפחתו של עורך הצוואה. אדם אשר עורך צוואה יכול לקבוע כיורשיו כל אדם אשר הוא חפץ להעניק לו מרכושו. במידה והמצווה נפטר, מגישים היורשים על פי הצוואה בקשה לצו קיום צוואה. החוק איננו דורש שהצוואה תערך ותחתם על ידי עורך דין, אולם, בכל זאת חשוב לערוך את הצוואה באמצעות עורך דין אשר מכיר את התחום היטב וזאת בכדי שלאחר שהאדם נפטר, לא יתעוררו מחלוקות בקרב היורשים אודות הצוואה אותה הנפטר השאיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דרכים לעריכת צוואה

אם אתם תוהים איך כותבים צוואה או איך עורכים צוואה, הרי שכיום בהתאם לחוק הירושה, ישנן מספר צורות שבהן ניתן לערוך צוואה. כל אחת מהצורות הנ"ל, תהיה קבילה בפני רשם הירושות. הדרכים בהם ניתן לערוך צוואה הם:

צוואה בכתב יד- מדובר על אפשרות לערוך צוואה באופן ידני, ללא חתימה או נוכחות עורך דין. צוואה זו חייבת להיכתב בכתב ידו של המוריש בצירוף החתימה שלו והתאריך שבו הוא חתם.

צוואה בפני עדים- מדובר על הצוואה הנפוצה ביותר אשר במהלכה המצווה מורה מה יש לעשות ברכושו לאחר מותו. בסוף הצוואה יהיו חתומים שני עדים

צוואה בפני רשות- מדובר על צוואה הנערכת בפני רשות כלשהי כגון: בית דין רבני, נוטריון, בית משפט ועוד.

צוואה בעל פה- ניתן לערוך צוואה בעל פה, כאשר המוריש חייב לומר בקול רם וברור בפני שני עדים את צוואתו. על העדים לכתוב את הנאמר בכתב יד, כאשר הם מציינים את מועד עריכת הצוואה שבעל פה. לאחר כתיבתה יש צורך להגיש את הצוואה לרשם הירושות.

לא משנה באיזה דרך האדם בחר לערוך את צוואתו, הרי שלאחר כתיבתה עליו להפקיד את הצוואה ברשם הירושות ולעדכן את היורשים בצוואה. כאשר האדם נפטר, יכולים היורשים להגיש בקשה לצו קיום צוואה ברשם הירושות. כיום ניתן להגיש בקשה לקיום צוואה באופן מקוון באתר של רשם הירושות.

כיצד עורכים צוואה באינטרנט

בעידן המודרני שבו אנו חיים, הרי שניתן לעשות לא מעט דברים באמצעות האינטרנט, לרבות עריכת צוואה. ישנם לא מעט עורכי דין אשר מציעים שירותים משפטיים באינטרנט ולכן, כיום תוכלו לערוך צוואה באינטרנט באופן קל, מהיר ונוח. עריכת צוואה באינטרנט תאפשר לכם לחסוך זמן וכסף. על מנת לערוך צוואה באינטרנט, עליכם להכניס את הפרטים האישיים שלכם ואת פרטי היורשים שלכם למסמך מקוון. כמו כן, עליכם לפרט את כל מה שצריך לדעת אודות הנכסים שיש בבעלותכם. בתום עריכת הצוואה באינטרנט, עורך דין יעבור על הצוואה בהתאם לכל פרט שחשוב לכם וציינתם. לאחר מכן, תזומנו לפגישה קצרה עם עורך הדין בכדי לוודא שכל הפרטים מאומתים.

Back to top button