חדשות הארץמבזקים

ארגון בצלמו נגד כתב הארץ גדעון לוי – "תמיכה בטרור והסתה לרצח"

הביע הזדהות ותמיכה ברוצח לוחם דובדבן ולא ייענש. לפני כשנה כתב גדעון לוי בעיתון הארץ על רוצח סמ"ר רונן לוברסקי "אדם שניסה לגונן על ביתו, לוחם נועז"

במאמר ארוך שכתב גדעון לוי בעקבות הרס בית המחבל אסלאם אבו חמיד נכתב: "החייל רונן היה עסוק במבצעי המעצרים הללו, שאינם אלא חטיפות אלימות של בני אדם ממיטותיהם, ללא כל פיקוח משפטי, כמו באפלים שבמשטרים, הם ברוטאליים מטבעם. לפחות חלקם חסר תכלית, זולת תרגול הכוחות והשלטת האימה על האוכלוסייה חסרת הישע. הם מתבצעים מדי לילה, בכל רחבי הגדה המערבית."

גדעון לוי. צילום: Hanay

עוד הוא מוסיף במאמר "המוסר הישראלי אומר כך: לחיילים מותר לפלוש לכל מקום ובכל זמן, לעולל כאוות נפשם, להרביץ, להשפיל, לחטוף, לעצור, ולפעמים גם להכות למוות, או לפחות לא להעז לגונן על עצמם, על משפחתם, על כבודם ועל רכושם. ההתנגדות אסורה ואחת דינה. אסלאם אבו חמיד, בן 32, הפר ברוב חוצפתו ותעוזתו את סדר העניינים הזה. הוא הטיל לוח שיש, על פי החשד, על הכוחות שפלשו לביתו וגרם להריגתו של לוברסקי. אבו חמיד נעצר ועכשיו הוא מחכה להצגה שנקראת משפט צבאי, שעונשו נחרץ בו כמובן מראש. המהלך הושלם. אדם שניסה לגונן על ביתו, לוחם נועז לא פחות מהחיילים הפולשים לביתו, שאין לו צבא ומדים, לא נשק משוכלל ולא הגנה מאיש, ימלא את ימיו בכלא ומשפחתו המורחבת תושלך לרחוב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חייל צה"ל, סמל רונן לוברסקי ז"ל

בעקבות כך, פנה ארגון זכויות האדם בצלמו ליועמ"ש לממשלה לפתוח בחקירה נגד מר גדעון לוי ועיתון הארץ בשל מעבר על חוק הטרור והסתה לטרור ואלימות.

במכתב שנשלח על ידי יועמ"ש בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק נכתב שאין כל ספק שמדובר בהזדהות עם מעשה טרור דבר המהווה עבירה על החוק. וכמו כן בנוסף מדובר בהסתה ברורה למעשה אלימות. אולם חרף זאת קבעה השבוע המשנה לפרקליט המדינה הגברת נורית ליטמן במענה לפניה שלא מדובר בהסתה.

בדברי ההסבר של המשנה נכתב: "ספק אם הביטויים המופיעים בכתבה עולים כדי הסתה לביצוע מעשה טרור כמשמעו בחוק המאבק בטרור בעיקר לנוכח המסד העובדתי אותו בחר להציג הכותב , לפיו לכאורה מי שיידה לוח שיש וגרם למותו של הלוחם רונן לוברסקי ז"ל ביצע פעולה של הגנה עצמית מפני פעולה בלתי חוקית. לביתו.

המשנה מציינת כי "אף אם יש לחלוק על קביעותיו העובדתיות של מר לוי ביחס לתיאור האירוע , הרי שעל השאלה האם מדובר בהסתה למעשה טרור להיבחן בהתאם לתיאור העובדות כפי שהוא מובא על ידי הכותב. ביחס לאפשרות הממשית כי הביטויים האלה יביאו למעשי טרור הרי שבהתחשב בקהל היעד של קוראי הכתבה, כמו גם בעבודה שמרבית התגובות לכתבה הביעו עמדה המנוגדת לזו של מר לוי , נראה כי גם רכיב העבירה הזה לא התבסס במידה מספקת."

בנוסף מוסיפה המשנה כי "מדינית התביעה ביחס לעבירות של חופש הביטוי הינה זהירה , שכן מדובר בעקרון יסוד במדינה דמוקרטית". "לנוכח האמור לעיל," מסכמת המשנה "לא נחצה הגבול בפרסום מאמר זה המצדיק פתיחה בחקירה."

מארגון בצלמו נמסר: "שוב מוכח שבעוד פעילי ימין שרק מצייצים משהו ברשת החברתית הם נעצרים ומועמדים למשפט כנגד אנשי שמאל לא נפתח כל חקירה כלל. מדיניותה איפה ואיפה של מערכת המשפט בולטת שוב ושוב."

בארגון בצלמו מדגישים כי "אין כל ספק שמדובר כאן בתמיכה בטרור והסתה לרצח. בכוונתנו לערער על ההחלטה בקרוב, ולדאוג שהיא תשונה."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [17.95 KB]

תגובה אחת

  1. שלום גדעון לוי
    יותר פשוט שתמיר את דתך ותעבור לצד השני.אתה כל כך אמיתי וישר אז למה לך להשאר ישראלי אם אתה מרגיש שאתה בצד הלא נכון. לא נכעס עליך פשוט תכין מזוודה ונשלח לך מונית עלינו שתקח אותך לעזה או רמאללה,עלינו

Back to top button