גלריותחדשות חוץמבזקים

מדהים: נפתח המוזיאון הצבאי הראשון מתחת למים – ממש לידנו

השלטונות בירדן פתחו היום (רביעי) את המוזיאון הצבאי התת ימי הראשון בחוף הים האדום בדרום ירדן הכולל בין היתר טנקים ומסוקים.

בדיווח באתרי החדשות המקומיים ובסוכנות הידיעות רויטרס ו-AFP (סוכנות הידיעות הצרפתית) נמסר כי למעמקי הים הוכנסו 19 יצירות צבאיות שונות בסמוך לחוף בעקבה, כ-325 ק"מ דרומית לעמאן. לפתיחת המוזיאון הגיעו כוחות צבא ירדן ולהקה צבאית שנגנה שירים לאומיים פופולריים.

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

"מועדוני הצלילה יוכלו לאפשר לצוללנים לבקר כעת ולחקור את המוזיאון הצבאי התת ימי הראשון שיתאים גם לחובבי כלי המלחמה הישנים", כך נמסר בהודעת הרשות לניהול האזור הכלכלי המיוחד של עקבה (ASEZ).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

עוד הוסיפה הרשות, "המוזיאון שואף להציג סוג חדש וייחודי של חוויה היוצרת אינטראקציה בין הספורט, הסביבה והמוצגים. הציוד הצבאי הוצב בין שוניות האלמוגים במערך צבאי טקטי המדמה את עמדתו בשדה הקרב".

צילום: רויטרס

הפרויקט יצא אל הפועל לאחר 30 יום של מדידות, הדמיה ותכנון. הרשות לניהול האזור הכלכלי המיוחד של עקבה הציבה 19 כלי צבא וביניהם טנקים בגדלים שונים, מנוף צבאי, נושאת חיילים, תותחים ומסוקי קרב.

צילום: AFP

הכלים הונחו בעומק של 15 עד 28 מטרים, מה שמאפשר למבקרים חווית צפייה בשלושה אופנים: על ידי שחייה בעזרת שנורקל, סיור בספינת זכוכית או בצלילה.

צילום: רויטרס

הרשות ועמותות לאיכות הסביבה ציינו כי הם לקחו בחשבון את ההשלכות הסביבתיות של הקמת המועדון וכל הצעדים ננקטו בכדי להבטיח את ההגנה על הסביבה הימית.

צילום: AFP
צילום: AFP
צילום: AFP

תגובה אחת

  1. מטומטמים זאת מחמאה עבורם !
    בזמן קצר יחסית ה"כלים" יתכסו בשונית ושאר ירקות ,ומי הים המלוחים יחלידו ויאכלו את הברזל.
    כך שבשנים ספורות אי אפשר יהיה לזהות את ה-"יצירות".

Back to top button