מבזקיםפוליטי / מדיני

"המחנה הדמוקרטי" יוצא לדרך: הורוביץ, שפיר וברק הודיעו על איחוד

אתמול (רביעי) קרא ראש הממשלה לשעבר ויו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק לאנשי השמאל להתאחד והבוקר החל המהלך הראשון של האיחוד – "המחנה הדמוקרטי".

ברק אמר אתמול כי "השאלה היא לא מי מאיתנו יעמוד בראש הרשימה, אלא האם נתניהו ימשיך לעמוד בראש המדינה. אין לנו זמן לבזבז על משחקי אגו ועל פנטזיות אלקטורליות. אנחנו חייבים להתאחד. על כל המחנה הדמוקרטי לשלב ידיים יחד. זו המשימה הדחופה ביותר עבורנו כרגע."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבוקר כבר צייץ ברק, "המערכה על מדינת ישראל מתחילה הבוקר. המחנה הדמוקרטי – כולנו יחד, נילחם וננצח. ולמופתעים: המיקום היחיד שחשוב – איפה נתניהו יהיה ב-18/09."

הבוקר כאמור יוצא "המחנה הדמוקרטי" לדרך לאחר הודעתם של יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, חברת הכנסת סתיו שפיר ורה"מ לשעבר ויו"ר "ישראל דמוקרטית" אהוד ברק על ההחלטה להקים ולהוביל יחד את "המחנה הדמוקרטי" בבחירות לכנסת ה-22.

בראש הרשימה יעמוד ניצן הורוביץ, במקום השני תעמוד סתיו שפיר, זו שהובילה את המגעים לאיחוד, ובמקום העשירי ברשימה בחר לעמוד – אהוד ברק. הערב בשעה 17:00 יימסרו הצהרות לתקשורת בנוגע לאיחוד.

אחרי האיחוד הדרמטי, תקף ברק את עמיר פרץ ואמר לו: "קיבלת עצה רעה, מיועץ רע, להצטרף למקהלת השקרים של נתניהו. יש עוד זמן לתקן. להצטרף אל מחנה השינוי באיחוד גדול. אנחנו נקבל אותך בזרועות פתוחות."

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "אנו שמחים על הצטרפותו של אהוד ברק לרשימת מרצ, המהלך הזה ימנע אובדן קולות במחנה של רשימה שלא עוברת את אחוז החסימה ואיימה לאבד קולות למחנה המרכז- שמאל."

עוד הוסיפו בעבודה כי "החלוקה כרגע היא ברורה. מפלגת העבודה מציבה אלטרנטיבה אידאולוגית חברתית ואלקטורלית ברורה לגוש הימין, דבר שיאפשר לנו לפרוץ ולהביא קהלים חדשים ולהחליף את שלטון נתניהו".

ח"כ תמר זנדברג התייחסה אף היא לאיחוד ואמרה כי "מדובר במהלך דרמטי לחיזוק השמאל: הרחבת השורות הראויה לנו וחיזוק משמעותי לעמדות הצדק והשוויון כחלופה לימין המשיחי והמושחת. מהלך של גדלות נפש אישית וצעדים אמיצים ראויים לציון למען איחוד המחנה, כראוי לגודל השעה. ברכות וכבוד ליו״ר מרצ ניצן הורוביץ, לאהוד ברק לסתיו שפיר ולכל העוסקים במלאכה".

יו"ר האיחוד הלאומי, ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ', בירך הבוקר על פרישתה של חברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת העבודה וחבירתה למרצ ולמפלגתו של ברק. "פרישת סתיו שפיר ממפלגת העבודה היא בשורה חיובית שתאפשר לה אולי לחזור למה שהיתה פעם" כתב סמוטריץ' בטוויטר, "מפלגת שמאל מפוארת ציונית וערכית שתמכה בהתיישבות ובציונות – ולא סניף של מרצ."

עוד הוסיף סמוטריץ ואמר, "כאיש ימין כאבתי מאוד את תהליכי אבדן הדרך של העבודה. יכול להיות שאם זה היה קורה קודם העבודה לא היתה איפה שהיא היום."

מיש שהיה גם להגיב על האיחוד הוא עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית שאמר כי "במרצ מוכנים למכור גם את אמא שלהם".

"‏עם כל התיעוב, תמיד חשבתי שמרצ זו מפלה אידאולוגית שמתנגדת להחפצת נשים. הבוקר מסתבר שלמרצ אין גבולות: החיבור עם ברק, האיש שהיחס שלו לנשים ידוע לכולנו, מוכיח שבשביל כיסא בכנסת במרצ לא מוכנים להיאבק לא רק למען מכירת ארץ ישראל לאויבים, אלא מוכנים למכור גם את אמא שלהם", אמר בן גביר.

Back to top button