בריאותמבזקים

5 עובדות שלא ידעתם על קונדומים

קונדום הוא אמצעי המניעה הנפוץ בעולם אבל יש לפחות כמה דברים שאתם בטוח לא יודעים עליו. החל מהשיטות שבהן השתמשו כדי לייצר אותו, דרך היעילות ועד לאלטרנטיבה שמיועדת לנשים – הנה 5 עובדות מפתיעות

אמצעי מניעה פיזיים מונעים את המפגש בין הזרע והביצית ומסוגלים להגן על הגוף מפני שורה ארוכה של מחלות זיהומיות ואחרות. כתוצאה מכך, קונדומים למשל הפכו לאמצעי מניעה שכיח ופופולארי. ההצלחה של הקונדום נובעת מהאפקטיביות הגבוהה שלו ומהאופן שבו הוא מכסה את הפין הגברי במהלך קיום יחסי מין כדי למנוע העברת מחלות כגון איידס, הרפס או עגבת.

אבל למרות השכיחות הגבוהה של שימוש בקונדומים ברחבי העולם, יש לפחות 5 דברים שאתם ככל הנראה לא יודעים עליהם:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  1. הקונדומים הראשונים היו עשויים בד וצמר

היום זה נשמע מוזר כי קונדום עשוי בדרך כלל מלטקס, אך הקונדומים הגבריים הראשונים נוצרו מצמר ובדים אחרים. זה כמובן פגע ביעילות שלהם וגם בתחושת הנוחות, למרות שיש תיעוד לניסיון לטבול אותם בתמיסה כימית ולייבש אותם טרם השימוש. חוץ מזה, פיסות הבד שכונו "קונדומים" שימשו לכיסוי עטרת הפין בלבד ועל מנת להשתמש בהן היה צורך בחיבור רצועה.

  1. קונדום מפחית ב-95% את הסיכוי להידבק באיידס

לצד נתונים מרשימים כגון הפחתת הסיכון להידבק בזיבה ב-70% ויעילות של עד 90% במניעת הריון, ההצלחה האמיתית של הקונדום נובעת מהפחתה ב-95% של הסיכוי להידבק באיידס. למעשה, מגפת האיידס שנחשפה לראשונה ב-1981 היא זו שהחזירה את הקונדום למרכז הבמה ונתנה לו עדיפות על אמצעי מניעה אחרים.

  1. שלמות הקונדום עלולה להיפגע במגע עם ציפורניים

העמידות הגבוהה של הקונדום מותנית בשימוש נכון. אם לא בטוחים כיצד להשתמש בקונדום, רצוי לקרוא היטב את הנחיות היצרן ולהיעזר במידע אמין של רופאי משפחה או אתרי אינטרנט. בין היתר, יש לקחת בחשבון ששלמות הקונדום למשל עלולה להיפגע במגע עם ציפורניים או חפץ חד.

  1. יש קונדומים לאנשים שאלרגיים ללטקס

השימוש בלטקס הופך את הקונדום לאמצעי מניעה יעיל, זמין, נגיש וזול. מצד שני, כ-10% מהאוכלוסייה רגישים ואלרגיים ללטקס ולכן הם לא יכולים להשתמש בקונדומים. החדשות הטובות עבורם הן שחלק מיצרני הקונדומים משתמשים כיום בחומרים סינתטיים כגון שרף מלאכותי, שלא גורמים תופעות לוואי ואחוזי ההצלחה שלהם זהים.

  1. יש דבר כזה קונדום נשי

קונדום נשי משמש למניעת הריון והעברת מחלות במגע מיני. מבחינה טכנית, יש לו צורה של צינור דק ורך והוא מכיל טבעת גמישה בכל צעד. בנוסף, הטבעת הפנימית בצד הסגור משמשת להחדרת והחזקת הקונדום – בעוד הטבעת החיצונית מכסה חלק מהפות. אמנם השימוש בקונדום נשי הרבה פחות שכיח בהשוואה לקונדום הגברי, אך ייתכן שכבר בשנים הקרובות יבחרו עוד המון נשים לאמץ אותו.

Back to top button