מבזקיםפוליטי / מדיני

מרצ אישרה את הסכם המחנה הדמוקרטי, "נגיע לקהלים חדשים"

הערב (ראשון) אישרה ועידת מפלגת מרצ ברוב מוחץ של קולות את הסכם המחנה הדמוקרטי. במסגרת ההסכם, ראש רשימת המחנה הדמוקרטי יהיה יו"ר מרצ, בצמרת הרשימה ימוקמו חברי וחברות הכנסת של מרצ. האותיות יהיו של מרצ. כמו כן, המחנה הדמוקרטי הצהיר כי הוא מחויב לחתירה להסדר שלום ולפיתרון שתי המדינות, לביטול חוק הלאום והתחייבות שלא לשבת בממשלת ימין.

צילום: דוברות מרצ

את הוועידה פתח יו"ר מרצ וראש המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ ואמר: "בעוד כמה שבועות, מאות אלפי ישראליות וישראלים ייקחו פתק ועליו האותיות מרצ, יכניסו אותו למעטפה, וישלשלו לקלפי, רבים מתוכם יעשו זאת לראשונה בחייהם. מרצ תגיע לקהלים חדשים, תפרוץ גבולות ותציע לבוחר שמאל חזק ואפקטיבי, תנופה והתלהבות.
״המחנה הדמוקרטי״, תחת אותיות מרצ, בהובלת אנשי מרצ, יהפוך לכוח משפיע בזירה הפוליטית. לראשונה, מזה שנים, יש לנו, יש לשמאל, הזדמנות להוביל מהלך דרמטי כזה. זה מה שמונח הערב לפנינו. נפל דבר בישראל. השמאל הישראלי חוזר להיות גורם חזק, גדול, אטרקטיבי ומשפיע. אנחנו נגרום לכל המפה הפוליטית לזוז שמאלה. נגמר עידן החנופה לימין."

עוד אמר הורוביץ בנאומו כי "מבחינה אידיאולוגית, אנחנו מחויבים לחתירה לשלום, הסדר שלום, ששני הצדדים מסכימים לו, לא מהלך חד צדדי, וכאן אני רוצה להוסיף פרט חשוב, ולאחר ששוחחתי עם השותפים לאיחוד – למען הסר ספק וכדי למנוע אי הבנות מיותרות, המחנה הדמוקרטי תומך ויקדם הסדר שלום על בסיס פתרון שתי המדינות. אנחנו נחתור לביטול חוק הלאום – לא תיקון, לא שינוי – ביטול!, אנחנו נחתור לצמצום פערים כלכליים וחברתיים ולהגברת השוויון בחברה הישראלית. לישראליות ולישראלים מגיעה כלכלה צודקת שעובדת עבורם. אנחנו נגן על הדמוקרטיה הישראלית ועל בית המשפט העליון ונקדם חוקה, נשמור על התקשורת החופשית ועל ארגוני החברה האזרחית וזכויות האדם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מרצ

אחריו נאם הסופר דויד גרוסמן שאמר כי "הצירוף של סתיו שפיר, אהוד ברק וחבריהם בהנהגתו השקולה והנכונה של ניצן, כבר יצרה גלי הדף חדשים. פעם ראשונה מזה שנים שאני מרגיש במרצ תנועה חדשה. אפילו חילוקי הדעות גם הן סימן מבורך בעיני. הצירוף של ברק עם כל המורכבות יכול להיות גם גל נושא חזק ונחוש לרעיונות של מרצ."

עוד הוסיף גרוסמן כי "ברק הוא האיש שבשנים האחרונות מבטא כמעט את כל מה שמרצ חושבת. אני אומר כמעט כיוון שהוא לא מדבר די על סיום הכיבוש. אבל עדיין הוא האופוזיציונר החריף ביותר של נתניהו, הוא מוקיע יותר מכל אדם בישראל את הרוח הרעה שנתניהו יוצר בארץ. האם הוא פסול חיתון לחלוטין? בשום אופן לא."

גרוסמן ציין כי "ברק עושה צעדים אמיצים, דברים אמיצים, אומר דברים נכונים. ההחלטה שלו להכנס במקום ה-10 היא מהלך טקטי מבריק. ברק אולי משתמש במרצ, אבל מרצ יכולה להבנות ממנו. לפעמים נישואים מתוך אינטרס מחזיקים יותר מנישואים מתוך אהבה. והאינטרס ברור- הפוליטיקה כעת היא הזמן של הגושים הגדולים.
מפלגות קטנות שיש להם אידיאולוגיה מובהקת בלתי מתפשרת, יעלמו בבחירות הקרובות. אם מרצ לא תמצא שותפים דיים, היא תשאר פתית של צדק שירחף לו מחוץ למערכת הפוליטית ומחוץ למערכת ההשפעה. ואנחנו רוצים מרצ משפיעה, רלוונטית, פעילה, לוחמנית, מחוללת מציאות, מרצ של יהודים וערבים יחד. הצירוף הנהדר ורב ההשראה של אידיאליזים מעשי, מרצ סוחפת".

צילום: דוברות מרצ

Back to top button