מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: הציתו דירה בשל חוב כספי בה היו אחיו הקטנים של החייב

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (שני) כתב אישום לבית משפט המחוזי בעיר נגד שוקי קוסטיקה (30) מרמת גן ובן משה צרוינסקי (20) מאזור בגין קשירת קשר לפשע, סחיטה בכוח, הצתה, חבלה בכוונה מחמירה והיזק בזדון.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דיה בן אסא, המתלונן לווה הלוואה כספית מקוסטיקה ונותר חייב סכום של 7,000 ₪. בעקבות אי תשלום החוב, הגיע קוסטיקה ביום 27.2.19 לבניין מגוריו של המתלונן בחולון, צעק מול חלון הדירה את שמו של המתלונן כשהוא מחזיק מתחת לבגדיו חפץ הנחזה להיות אקדח, נטל הנאשם מהאופנוע חפץ מתכתי דמוי פטיש, עלה לדירה והחל להלום בעוצמה בדלת הבית באמצעות הפטיש, תוך שהוא גורם לשברים בדלת, כל זאת במטרה להטיל אימה על המתלונן ובני משפחתו ובמטרה להניעו לשלם את החוב.

בהמשך משלא שולם החוב על ידי המתלונן, הגיעו הנאשמים ביום 27.5.19 בשעות הערב לבניין מגוריו של המתלונן מצוידים בבנזין. באותה העת שהו בדירה אחיו הקטינים של המתלונן, בני 14, 12 ו-6 כשהם לבדם בדירה. הנאשמים נכנסו לבניין כשהם עוטים לראשם קסדות, החלו לבעוט ולהלום בחוזקה בדלת דירת המתלונן, תוך שהם קוראים בשמו של המתלונן. הקטינה בת ה-14 אמרה לנאשמים מבעד לדלת הסגורה, שאחיה אינו מתגורר במקום וכי היא ילדה ואין ברשותה מפתח לדירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשמים שפכו בנזין על הדלת ואל פנים הדירה ושילחו אש בדירה, ביודעם כי בדירה שוהים קטינים ומתוך כוונה לפגוע בהם, ונמלטו מן המקום, לאחר שקיפלו את לוחית הזיהוי של האופנוע עמו הגיעו. האש אחזה בדלת, חדרה אל הדירה, הציתה את נעלי הבית שנעלה לרגליה הקטינה בת ה-12 אשר עמדה באותה העת בקרבה לדלת, וגרמה לקטינה לכוויות ברגליה. בעקבות האש שהוצתה בדירה, נסו הקטינים לחלון מרפסת הדירה וקפצו מן החלון כשהקטינה בת ה-12 נושאת על גבה את בן ה-6, מגובה של כ-3 מטרים מן הקרקע. כתוצאה מן הקפיצה נפצע הקטין בן ה-6 בראשו ונגרם לו חתך מדמם. בשל החבלות שנגרמו לקטינים כתוצאה מההצתה ומהימלטותם דרך חלון המרפסת בקפיצה אל קרקע חשופה, פונו הקטינים לבית החולים וולפסון.

אילוסטרציה. צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

בבקשת המעצר כתבה עו"ד דיה בן אסא כי: " המשיבים שילחו אש בדלת דירת מגורים כשבצמוד אליה, מן העבר השני, נמצאו שלושה ילדים קטנים חפים מפשע, ביודעם כי הילדים שוהים בדירה בגפם ללא אפשרות לצאת מהדירה ולמלט עצמם מהאש… מעשיהם של המשיבים, עשויים היו לגרום לתוצאות חמורות יותר, אלמלא כובתה האש על ידי השכנים. בבניין ישנן דירות רבות נוספות, בהן שהו שכנים בשעת ההצתה, ורק ערנות השכנים מנעה אסון כבד. מעשים אלה מוכיחים כאלף עדים את מסוכנותם הזועקת של המשיבים ומלמדים כי שחרורם יסכן את הציבור".

אילוסטרציה. צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

Back to top button