חדשות חוץמבזקים

הוארך מעצר התיירת הבריטית שבדתה את האונס בקפריסין

הצעירה הבריטית בת ה-19 שבדתה את האונס על ידי הנערים הישראליים במלון באיה נאפה, הובאה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בפמגוסטה בקפריסין להארכת מעצרה. אתמול שוחררו 7 הנערים הישראלים שנעצרו בחשד לאונס לאחר שהתיירת הבריטית הודתה בחקירתה כי הגישה כנגדם תלונה כוזבת. חמישה ישראלים נוספים השתחררו כבר ביום חמישי בשבוע שעבר לאחר שבבדיקות DNA לא נמצאה שום ראייה הקושרת אותם למקרה.

הצעירה הובאה לבית המשפט כשהיא מכסה את פניה ומוקפת בעיתונאים רבים שניסו לצלם אותה ולשאול אותה שאלות תוך כדי שהיא מלווה על ידי חוקרי המשטרה לאולם בית המשפט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי העיתון הקפריסאי "פוליטיס", הצעירה צפויה להתמודד באשמת פגיעה בציבור. במקרה כזה היא עומדת בסכנה בפני מאסר ממושך של חודשים רבים וקנס כספי גבוה. הרשויות מתייחסות למקרה גם כאל ניסיון להכפיש את איה נאפה וקפריסין בכלל כיעד תיירותי.

בתחילה טענה הנערה כי ב-17 ביולי היתה קורבן לאונס קבוצתי שבוצע לכאורה על ידי 12 נערים ישראליים. עם התקדמות החקירה התברר לחוקרים כי גרסתה של הצעירה אינה יציבה והחליטו לזמנה שוב לחקירה. במהלך החקירה, לאחר שהוטחו בפניה גרסאות הנערים הישראליים שנעצרו בפרשה, היא לא ידעה לספק תשובות ברורות, נשברה והודתה בהכל. היא סיפרה כי אכן קיימה יחסי מין עם חלק מהנערים הישראלים וזה היה בהסכמתה המלאה. הנערה הוסיפה כי בדתה את סיפור האונס לאחר שהבינה כי חלק מהנערים צילמו אותה בשעת המעשה המיני והיא חשה כעס ורצון לנקום בהם ובשל כך דיווחה למשטרה על אונס.

החשודה בדרכה לבית המשפט. קרדיט: enikos.gr
החשודה בדרכה לבית המשפט.
קרדיט. philenews.com

עורכי דינם של הנערים, ניר יסלוביץ ויניב הברי אמרו כי הם מתכוונים לנקוט בצעדים משפטיים כנגד הצעירה הבריטית שהעלילה על הנערים וגרמה להם לסבל ועוגמת נפש גדולה. עורכי הדין אף ידרשו פיצוי כספי גדול בעבור כל יום ש"בילו" הנערים בתאי המעצר ובחדרי החקירות. התלונה על האונס קיבלה בימים האחרונים מיימדי ענק שהציפו את כלי התקשורת במידע על המקרה בקפריסין, בישראל וגם בבריטניה.

הגשת כתב האישום בגין עוולה ציבורית כנגד הצעירה הבריטית נדחה למחר, זאת מאחר ועורך דינה טרם הספיק להגיע לאיה נאפה וזאת משום שהיקף החומר בתיק גדול וייקח לו זמן ללמוד אותו, כך אמר עורך דינה שהתחלף.

צילום: SigmaLive

Back to top button