חדשות הארץמבזקים

דיווח: ארגון פשיעה מקסיקני עומד מאחורי חיסול הישראליים

התובעת הכללית במקסיקו סיטי, ארנסטינה גודוי ראמוס אישרה הלילה (שלישי) לכלי תקשורת במדינה כי ארגון פשיעה מקסיקני הוא שעומד מאחורי הרצח הכפול של שני הישראליים, בן סוטחי ואלון אזולאי בשבוע שעבר. "יש לנו מספר חשודים שזוהו", אמרה התובעת.

היא ציינה כי אספרנזה גוטיירז רוג'אנו היא היחידה שנמצאת במעצר. לדבריה היא קיבלה הוראות מהמפעילים בזמן אמת באמצעות הטלפון הסלולרי. "התחלנו לקבל תוצאות של מומחים, הדו"ח שנקבל יאפשר לנו, יחד עם הצילומים להשלים את התמונה המלאה".

החשודה ברצח אספרנזה גוטיירז רוג'אנו

כמו כן, הרשויות במדינה הודיעו כי נתפס הרכב הכחול בו השתמשו על פי החשד שני משתפי הפעולה של אספרנזה, אלה שביצעו את הירי בכניסה הראשית לקניון, פצעו שוטר ונמלטו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

"המאפייה הישראלית במקסיקו"

גורמי הביטחון הפדרליים במדינה גילו כי מאז שנת 2000 פועלים ארגוני פשיעה ישראליים במקסיקו בתחום הלבנת הון ומכירת אמצעי לחימה שונים. גורמי המודיעין במדינה הבחינו בפעילות אינטנסיבית בין השנים 2000 ל-2010 של המאפייה הישראלית שסיפקה לקרטל "בלטראן לייבה" כלי נשק איכותיים ובעלי עוצמה גבוהה שהכניסו לא מעט רווחים למאפיה הישראלית.

לאחר חיסולו של ארטורו בלטרן לייבה במבצע צבאי בדצמבר 2009 על ידי יחידת עילית של צבא מקסיקו, הישראלים השביתו את פעילותם הפלילית במדינה. מדיווחי המודיעין עולה כי עד שנת 2013 היה ידוע על פעילויות של המאפייה הישראלית אבל בעיקר בבירת המדינה, גורמי פשיעה מאורגנת שנכנסו לשטח מקסיקו "כחוק".

היחידה המתמחה במקסיקו לחקירת טרור, איסוף וסחר בנשק (UEITATA) במשרד התובע המיוחד לחקירת פשע מאורגן (SEIDO) הוקמה בשנת 2012 ומתמקדת בעיקר בחקירות בנושא, הכנסת ומכירת נשק במקסיקו על ידי גורמי המוסד, סוכנות הביון הזרה החזקה של ישראל.

בנוסף, למשרד התובע הכללי של מקסיקו (PGR) היה מידע על נוכחות של המאפייה הישראלית במחנות אימונים של ארגון כנופיית הפשע לוס זטאס, במדינות טמאוליפס, ורקרוז והיידלו.

רצח הישראלים בן סוטחי ואלון אזולאי, במסעדה "פלאזה ארטצ'", בדרום בירת המדינה הפעיל מחדש את ההתראות על נוכחות המאפייה הישראלית במקסיקו וקשריה עם הקרטלים המקסיקניים.

השר לביטחון פנים (SSPC) במדינה, אלפונסו דורזו מונטניו אמר ביום שישי האחרון כי לישראלים שנרצחו היו קשרים עם כנופיות הלבנת הון במקסיקו. "ארגונים בינלאומיים נמצאים בקשרים עם ארגונים מקומיים. אני לא אפרט בשלב זה ויגיע הזמן שאוכל לשתף את המידע שלנו. אני יכול לומר שהיו להם קשרים עם ארגוני פשיעה במדינה להלבנת הון" אמר מונטניו.

בחודש מאי אשתקד, משרד התובע הכללי של מקסיקו הצליח לפרק רשת הלבנת הון בינלאומית שעבדה עבור קרטל ג'ליסקו נואבה ג'נרסיון דל גולפו, שממוקמת במקסיקו סיטי. הרשת הורכבה משישה ממוצא סיני וארבעה מקסיקנים.

הרווחים שהשיגה הרשת מפעילותה הבלתי חוקית נשלחו לכנופיות הלבנת הון שהכניסו את הכספים למערכת הפיננסית המקסיקנית והשקיעו אותם ברכישת סוגים שונים של נדל"ן.

הרשויות במדינה החלו לחקור האם לישראלים שנרצחו היו עוד שותפים במדינה שפעלו יחד עם קרטלים מקסיקניים.

צפו: בן סוטחי על הסוס פונה לאשתו בקטע וידאו קצר, ימים בודדים לפני הרצח, ומבקש ממנה שתגיע.

2 תגובות

Back to top button