מבזקיםצבא וביטחון

דיווח: ישראל תקפה בעיראק משגרי טילים בליסטיים שהועברו מאיראן

העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר (שלישי) מפי גורמים דיפלומטיים מערביים כי ישראל הרחיבה את מעגל התקיפות שלה כנגד יעדים איראניים בעיראק ובסוריה, כאשר החודש דווח על תקיפה שנייה של מפעל טילים איראני במחנה צפונית-מזרחית לבגדאד.

המקורות דיווחו לעיתון כי בסיס אשרף, מטה ארגון האופוזיציה האיראני לשעבר – מוג'אהדין ח'לק, הותקף אתמול מהאוויר. הבסיס נמצא 80 ק"מ מגבול איראן וכ -40 ק"מ צפונית-מזרחית לבגדאד. הגורמים אמרו כי "בתקיפות נפגעו יועצים איראניים, זאת לאחר שזמן קצר לפני כן הועבר לשם משלוח של משגרי טילים בליסטיים מאיראן".

אילוסטרציה. צילום: חיל האוויר

עוד מדווח העיתון, שגורמים דיפלומטיים אישרו כי תקיפת מחנה "אמרילי" במחוז סלאח אלדין שבצפון-מערב עיראק ב -19 ביולי, בוצעה על ידי מטוס F-35 ישראלי. בנוסף ציינו אותם גורמים, כי ביום רביעי שעבר ישראל תקפה גם בכפר דרעא בדרום סוריה במטרה למנוע מאיראן להשתלט על הגבעה האסטרטגית הזו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: חיל האוויר

בדיווח אף הוזכר כי ישראל הכריזה על סדרת ניסויים ישראליים-אמריקאים של טיל החץ 3 באלסקה. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אמר ביום ראשון כי "החץ 3" יירט בהצלחה מלאה טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה בגבהים ובמהירויות שלא הכרנו עד כה. הביצוע היה מושלם – כל פגיעה בול. היום יש לישראל את היכולות לפעול נגד טילים בליסטיים שישוגרו נגדנו מאיראן ומכל מקום אחר."

 

Back to top button