טיוליםמבזקים

טסים לברלין? הדרכים הטובות ביותר להכיר את העיר

אם החלטתם לצאת לחופשה בבירת גרמניה, תוכלו להזמין כרטיסים משלל טיסות לברלין הזמינות עבורכם ולהתחיל לסקור את היעד המחכה לכם. ברלין היא אחת הערים המעניינות ביותר בעולם. אם כן, מהי הדרך הטובה ביותר להכרת העיר? הנה שלוש דרכים שונות שיאפשרו לכם לחוות בכל אחת מהן ברלין קצת אחרת. הכינו את הדרכונים – יוצאים לדרך!

דרך הרגליים: סיורים מודרכים

כל מטייל יודע: כדי לחוות יעד באופן הטוב ביותר יש להצטייד בנעלי ספורט ולתור את העיר ברגל. יש מקומות שאפשר לראות רק בדרך הזו, יש חוויות שקשה לחוות בדרך אחרת ולמרות שהרגליים עשויות לכאוב מעט בסוף היום. המאמץ בהחלט שווה את זה. ברלין טומנת בחובה שפע של אתרי תיירות, מונומנטים היסטוריים, רחובות קטנים צופני סוד וארכיטקטורה מיוחדת במינה. בברלין פועלות מספר חברות המציעות סיורים מודרכים, באמצעותם תוכלו למקסם את החוויה הרגלית. הסיורים אורכים כ-4-5 שעות אשר במהלכן תוכלו להכיר את המיטב של ברלין, בהתאם לתחום ההתעניינות שלכם. בין השאר, מוצעים סיורים המתמקדים באתריה המרכזיים של העיר, סיורים סביב מלחמת העולם השנייה ויהדות ברלין בזמנים שונים, סיורי אוכל, סיורי מוזיקה, סיורי גרפיטי וארכיטקטורה וכן סיורים הנוגעים להיסטוריה של ברלין הקומוניסטית וחלוקת ברלין.

מומלץ להשקיע בחיפוש סיור איכותי המועבר על ידי מדריכים מקצועיים. לרוב, מדובר במדריכים ישראלים המתגוררים בברלין ומצוידים בידע מרתק שיעניק לכם ערך מוסף, כזה השמור למקומיים בלבד. לא רק שתיהנו כך מדרך נפלאה להכיר את ברלין כך גם תהיו בטוחים שלא תפספסו דבר – דרך הרגליים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דרך הכביש: אוטובוס תיירים

כבכל עיר גדולה ומתויירת, גם בברלין פועל אוטובוס תיירים באמצעותו ניתן להגיע אל האטרקציות הפופולריות בעיר ואל האתרים המרכזיים. כל אוטובוס עוצר בתחנות קבועות במהלך המסלול ובאמצעות מדריך קולי מעניק הסבר לנוסעים על האטרקציה ביעד. אחד היתרונות הבולטים בבחירה באוטובוס, הוא בכך שאתם יכולים לעלות ולרדת בכל התחנות במסלול כל זמן שהכרטיס שרכשתם בתוקף (פרק הזמן הקצר ביותר הוא יום אחד, אך ניתן לרכוש כרטיס משולב הכולל בתוכו את שני הקווים ולהאריך את תוקף הכרטיס לשלושה ימים). כך אתם יכולים לפרוש את הסיור הממונע על פני יום שלם, לעלות ולרדת בתחנות שמעניינות אתכם או פשוט להתרווח באוטובוס, להאזין להדרכה הקולית וליהנות מברלין החולפת על פניכם מבלי להתעייף.

בברלין פועלים שני אוטובוסים המציעים שני מסלולים שונים, צהוב וסגול. מסלולו המלא של כל אחד מהם אורך שעתיים. הסיור הצהוב עושה את דרכו בין האטרקציות המרכזיות ביותר בעיר, כמו: מוזיאון האי, מגדל הטלוויזיה וכן הרחובות ההומים קורפירסטנדאם ופרידריכשטראסה, הנחשבים למרכזי הקניות של ברלין.

הסיור הסגול כולל – מספר אתרים היסטוריים ותוססים של ברלין והוא אף מרחיק אל מעבר למרכזה הקלאסי של העיר. בין השאר, הוא נע בין אנדרטת החומה, לאורך המקום בו הייתה בעבר חומת ברלין ומגיע גם לאזורים פרידריכשיין, פרנצלאואר ברג וקרויצברג.

אופן הטיול הזה מומלץ בעיקר לאלו מכם שרוצים ליהנות מהעיר בלי לתור את כולה דרך הרגליים מחד, אך מבלי להפסיד את הדרכים היפות בה כפי שמתבקש כשבוחרים ברכבת תחתית. האוטובוס מומלץ גם לתיירים המגיעים לחופשה חטופה ורוצים להספיק לחוות כמה שיותר מברלין בכמה שפחות זמן.

דרך הגלגלים: אופניים

ברלין נחשבת לאחת הערים הידידותיות ביותר לרוכבי אופניים. לא רק שיש בה מעל ל-1,000 מסלולי אופניים, היא גם שטוחה יחסית ולכן הדיווש בה נוח במיוחד. ברחבי העיר פזורות נקודות בהן ניתן לשכור אופניים , כמו גם בבתי מלון רבים. אם תעדיפו, תוכלו להצטרף לסיורים מודרכים בהם כל המשתתפים רוכבים על אופניים.

עם זוג האופניים ששכרתם, תוכלו לצאת לטיול עצמאי ברחבי עיר הבירה ולבקר בכל האתרים החשובים בקלות. את הדיווש הקליל תוכלו להתחיל במזרח העיר – באזור אלכסנדרפלאץ. רכיבה מערבה תוביל אתכם לכיוון שער ברנדנבורג העתיק והמרשים, אחד מסמליה הבולטים של העיר. במרחק דקה רכיבה בלבד תראו את בניין הרייכסטאג ובסמוך לו, את עמוד הניצחון של ברלין – הזיגסזוילֶה.

במרחק דיווש קצרצר משם נמצא פארק טיגארטן, הריאה הירוקה של העיר. בו יש שפע של מסלולי רכיבה ופינות חמד נעימות לנוח ולהירגע. משם אפשר להמשיך אל הקודאם – אחד מרחובות הקניות ההומים בעיר ולהמשיך אל אנדרטת השואה. משם תוכלו לרכוב אל פרידריך שטראסה – שם נמצאת נקודת המעבר המפורסמת ביותר בחומת ברלין. באזור זה יש מספר אתרים יהודים, כמו: בית הכנסת הגדול של ברלין ובית הקברות היהודי הישן. משם אפשר להמשיך לדווש אל רחוב אורניינבורגר ולעצור באזור בתי הקפה וחנויות הבוטיק הקטנות – האקשה מרקט. שם גם נמצא הפרנזהטורם – מגדל הטלוויזיה הגבוה. בסמוך למבנה תוכלו לראות גם את ברלינר דום – הקתדרלה של ברלין. המבנה יפהפה ולמרגלותיו יש מדשאות רחבות וכן את מוזיאון האלטס. לסיום, תוכלו לרכוב לאורך שרידי חומת ברלין וליהנות מציורי גרפיטי מרשימים במיוחד. אם תתמידו ותגיעו לסופה, תוכלו לראות גרפיטי המשלב בין דגל גרמניה לדגל ישראל.

טיול על גלגלים בברלין

 

 

Back to top button