מבזקיםפוליטי / מדיני

"הבקעה היא חומת המגן המזרחית של ישראל ותהיה בשליטתנו לעד"

המועמד לראשות הממשלה ויו"ר כחול לבן רא"ל (מיל') בני גנץ, ורא"ל (מיל') משה (בוגי) יעלון ערכו היום (רביעי) סיור מיוחד בבקעת הירדן. לסיור הצטרפו חברי הכנסת יועז הנדל, האלופה (מיל') אורנה ברביבאי, אלון שוסטר וצביקה האוזר. במסגרת הסיור יפגשו חברי הרשימה עם ראשי מועצת בקעת הירדן ומגילות ים המלח ויקיימו מפגש עם חקלאי ומתיישבי האיזור.

רא"ל (מיל') בני גנץ: "אנחנו מכירים את בקעת הירדן משנות שירותנו הארוכות- מכירים את חשיבותה האסטרטגית. בכל הסדר בקעת הירדן צריכה ותהיה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. הבקעה היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל. היא לעד תהיה בשליטה שלנו. יש לזה חשיבות אסטרטגית עצומה. מתוך ההכרה בכך, וההערכה למתיישבים – נפתח תכנית לאומית ונקצה מיליארדי שקלים בשנים הקרובות להתיישבות, חקלאות ומסחר. נכין תכנית רחבה שתכלול גם הקמת מרכז עירוני במעלה אפרים והרחבה של כביש 90. כחול לבן מחויבת למתיישבים בבקעת הירדן".

צילום: דוברות כחול לבן

שר הביטחון לשעבר רא"ל (מיל') בוגי יעלון: "אנחנו נשמור על שליטה ישראלית מלאה בבקעת הירדן במובן הרחב של המילה. שליטה מנהר הירדן ועד גב ההר. כל מי שמבין ביטחון – מבין שהבקעה צריכה להיות חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. אם הגבול יהיה הקו הירוק לשעבר- לא תהיה לנו כל שליטה על מה שקורה בין כפר סבא לבין טהרן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בבקעת הירדן 9000 תושבים – חלוצים שמצפים לפיתוח. מדינת ישראל הזניחה בשנים האחרונות את בקעת הירדן. כשמדברים על ביטחון – מדברים על התיישבות. כחול לבן תחזיר את ההשקה לכאן".

צילום: דוברות כחול לבן

ח"כ יועז הנדל: "הגענו לסרטבה, איזור אסטרטגי יותר מ-2000 שנה, החשיבות היא לא רק היסטורית, אלא גם חשיבות אסטרטגית לשמירה על בטחונה של מדינת ישראל והתיישבות. קו הגבול עובר בקו האחרון של המחרשה. אנחנו נחושים לשמור על המקום הזה מכל משמר. היו כאלה שויתרו על כך בעבר. לא אנחנו".

ח"כ צביקה האוזר: "זהו מרחב שאיננו זרים בו. חשיבות המשך שליטתה של מדינת ישראל בבקעת הירדן הולכת וגוברת, לכן אנחנו כאן חמישים שנה ובאנו לכאן כדי להישאר פה".

תגובה אחת

  1. איך תשמרו את הבקעה מכל משמר? תגייס למסימה כמה בחורי-ישיבות ותביא אותם לבקעה לשרת בצה"ל ? אבל לפי החנופה וליקוקי התחת שהפגנת בבני-ברק אצל השחורים והקפוטאים (לובשי הקפוטות זכר לימי הבייניים) הרי שאתה נכשל בכל משימה שלפניך, צר לי להגיד, מאז הביקור בבני-ברק והליקוק שם – את קולי איבדת…!

Back to top button