חדשות הארץמבזקים

התפתחות דרמטית בחקירת החיסול הכפול של הישראלים במקסיקו

אמש לאחר שהודיעה התובעת הכללית במקסיקו סיטי, ארנסטינה גודוי כי החוקרים הצליחו לפענח מי הארגון שעומד מאחורי החיסול הכפול בשבוע שעבר במסעדה "פלאזה ארטצ'" בו נרצח שני הישראליים בן סוטחי ואלון אזולאי, היום מתקבלת התפתחות דרמטית נוספת עם חשיפת זהותה של אישה נוספת שעל פי החשד פיתתה את הישראליים.

בכלי התקשורת במקסיקו סיטי מדווחים כי הבוקר (רביעי) פרסמו כוחות הביטחון תמונתה של אישה שכונתה "לה גוואירה" (La Guera) החשודה בסיוע לרצח הישראלים במסעדה "פלאזה ארטצ'" בשבוע שעבר.

תיעוד הרצח במסעדה של שני הישראליים

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשטרה חושדים כי האישה הנוספת החשודה בסיוע לרצח, נפגשה לפחות פעם אחת עם שני הישראליים בשבוע שקדם ליום החיסול. גורם המעורה בפרטים ושביקש לא להזדהות אמר כי במהלך החקירה התברר, על פי יומן השיחות בטלפון של אחד הנרצחים, כי הפגישה במסעדה בין האישה לשני הישראליים נקבעה ביום שני ה-22 ביולי (יומיים לפני הרצח).

"לה גוואירה" החשודה בסיוע לרצח והמסעדה

האישה, הזמינה את השולחן במסעדה על שם בדוי "ונסה באייר" והגיעה לשם ביום החיסול לפגישה עם הישראליים, היא נמלטה מהמקום דקות בודדות לפני הרצח. במצלמות האבטחה, כך על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, נראתה האישה במסעדה כשהיא חובשת פאה ונמלטת מהמקום ברכב שטח מסוג הונדה כשהיא מלווה בגבר נוסף שנהג ברכב, עד כה מקום הימצאם של השניים אינו ידוע.

"לה גוואירה" החשודה בסיוע לרצח

עוד עולה מחקירת המשטרה כי בין האישה לישראליים היה עניין כספי כאשר הפגישה בין הצדדים נועדה למעשה להביא לפתרון התשלום בין הצדדים. ככל הנראה מדובר בסכום כסף די גדול. הגורם המקורב לחקירה נזהר להגיד האם חוב כספי הוא המניע לחיסול או שמא החוב נוצר מלכתחילה כדי לבנות סיפור כיסוי למניע. במשטרה במקסיקו לא שוללים את האפשרות כי החיסול הוזמן על ידי גורמי טרור בישראל. זאת מאחר ולשני הישראליים היה עבר פלילי עשיר גם במקסיקו וגם בישראל. בשלב זה כל כיווני החקירה נבדקים.

הגורם עוד ציין כי בסרטונים של מצלמות האבטחה לאחר החיסול, נראית האישה החשודה כשהיא הולכת בשלווה לעבר המטבח. שם פגשה באדם נוסף ששאל אם שני הגברים כבר חוסלו והיא ענתה לו "כן. בוא נלך" והם נמלטו מהמקום.

בתוך כך, החשודה המרכזית ברצח אספרנזה גוטיירז רוג'אנו הועברה לכלא מאובטח יותר בעיר מוראלס מחשש לחייה, זאת בעקבות איומים קונקרטיים שהתקבלו.

השוטר ג'רארדו סוארז בארון שתפס את אספרנזה החשודה ברצח סיפר על הרגעים של המעצר, "לא עשיתי כלום, אני צריכה ללכת", הוא מספר שכך אמרה כשפגש בה ברחוב דקות ספורות לאחר ששני הישראליים נורו למוות במסעדה. לדבריו, "היא התהלכה במהירות לאורך הרחוב הצדדי הסמוך לקניון בו אירע הרצח, לפחות פעמיים ניסתי לעצור את הליכתה אבל היא המשיכה עד שהגענו לפינה ושם היא נעצרה. אמרתי לה שהיא חשודה וביקשתי ממנה לשים את ידיה מאחורי המותניים." מספר השוטר ואומר כי זהו המעצר הדרמטי ביותר שהיה לו בשעה שהוא יושב במרכז התקשורת במשרד לביטחון פנים (SSC).

השוטר עם 22 שנות שירות אמר כי החשודה ניסתה להתחמק ממני תוך כדי שהיא חוזרת על דבריה, "לא עשיתי כלום, אני צריכה ללכת". עוד סיפר השוטר כי באותו היום הוא נקרא לדרום העיר בכדי לאבטח בתחנת הרכבת. "היינו ברכבת כשבאותו הזמן דיווח בקשר אחד השוטרים כי חברו לצוות נפצע מירי ב"פלאזה ארטצ'". יצאנו מיד למקום והלכנו לאורך השדרה, התחילו בקשר להתקבל דיווחים על אישה שהשליכה מספר פריטים, כולל בגדים ומנסה לברוח. הסתובבנו ובנקודת המעצר היה גשר. ברגע שטיפסנו על הגשר הבחנו באישה כשהיא הולכת בחופזה. ביקשתי מהמפעיל שלי לעזור ולצאת החוצה. ירדתי למטה והתחלתי לרוץ אחריה."

"מה האישה הזאת אמרה לך?" נשאל השוטר על ידי אנשי התקשורת, "שאלתי אותה למה את הולכת ככה במהירות, האם קרה משהו? והיא ענתה לי שהיא לא עשתה כלום והיא צריכה ללכת. זה מה שאמרה כפי שראיתם בסרטון שפורסם כשהיא עושה תנועות בידיה ומנסה שוב ושוב לחמוק ממני אבל אני חסמתי את דרכה. אז ביקשתי מהשותף שלי לסייע לי כדי לאזוק אותה ולקחת אותה בניידת".

"האם ידעת שהיא זו שאחראית לרצח?" נשאל השוטר וזה ענה כי "הודיעו לנו בקשר על הירי שהתרחש במסעדה אך לא ידענו על התוצאות של אותו אירוע ברגע המעצר שלה". סיפר.

כתבות נוספות באותו נושא שיעניינו אותך

רצח כפול במקסיקו: פורסם שם הישראליים שנורו למוות במסעדה

הרצח הכפול במקסיקו: צפו בתיעוד – הרצח, ההימלטות והמעצר

דיווח: ארגון פשיעה מקסיקני עומד מאחורי חיסול הישראליים

תגובה אחת

Back to top button