מבזקיםמשפטי/פלילי

העבריין שחוסל בהרצליה ניסה בעבר להתנקש בחייו של אלי טביב

באירוע הירי שהתרחש אמש (רביעי) בשעות הערב בהרצליה נהרג העבריין שירן דהרי (קסטרו) בן ה-32, המוכר למשטרה בתחום הגבייה בעולם התחתון. דהרי הורשע במרץ 2017 יחד עם ישראל חיים (קדושים) במסגרת הסדר טיעון בקשירת קשר לביצוע פשע (רצח) של אלי טביב, בעלי קבוצת בית"ר ירושלים לשעבר.

בחודש מאי האחרון, נעצר דהרי על ידי מרחב ירקון בחשד לפציעה של צעיר בן 25 מהרצליה, זאת לאחר שנורה בחודש פברואר ברגלו בשעות הערב ברחוב חנית בעיר.

אתמול בשעה 23:00 הוזעקו צוותי מד"א ממרחב ירקון לרחוב צלע צפון בהרצליה בעקבות דיווח על אדם שנורה ברחוב. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו את דהרי כשהוא מחוסר הכרה והחלו בפעולות החייאה, אך הפציעה שלו הייתה קשה והם נאלצו לקבוע את מותו בזירת האירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובש רפואת חירום במד"א רפאל נהרי ופראמדיקים עידן שינה סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 35 שוכב על הכביש בסמוך לאופנוע כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצעי ירי בגופו. אזרחים שהיו במקום ביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכת מוקד מד"א. המשכנו את הטיפול הרפואי אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופה נאלצנו לקבוע את מותו."

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

רפאל נהרי – חובש ביחידת האופנועים של מד"א – 'הצלה פתח תקווה' הוסיף כי "רוכב האופנוע כבן 30 שכב בחנייה לצד הכביש בסמוך לאופנוע כשהוא סובל ממספר פצעי ירי חודרים, ביצענו בו בדיקות רפואיות ופעולות מצילות חיים, אולם לא נותר לפראמדיקים של מד"א אלא לקבוע את מותו במקום."

למקום הוזעקו כוחות גדולים של משטרה שפתחו בחקירת נסיבות האירוע.

צילום: דוברות הצלה פתח תקווה
צילום: דוברות הצלה פתח תקווה
צילום: דוברות זק"א ת"א

כתב האישום שהוגש בזמנו, בו הודו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון, תיאר איך ניסו לחסל את טביב שהתגורר אז בכפר שמריהו ושימש כבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים.

על פי תוכנית הקשר, כך נכתב בכתב האישום, יספק חיים קטנועים וקסדות לדהרי והאחר, והם ישתמשו בהם כדי לסרוק את סביבת ביתו של טביב, וכן לירות בו שם. ב- 26.2.15 בסביבות השעה 18:30, במסגרת הקשר הפלילי, רכבו חיים והאחר על אופנוע השייך לחיים בכפר שמריהו במטרה לבחון את סביבת הבית, על מנת שיוכלו להוציא אל הפועל את תכנית הקשר.

במוצאי שבת של ה- 28.02.15 החליטו הנאשמים והאחר להוציא אל הפועל את תכנית הקשר. לשם כך הצטיידו דהרי והאחר בקטנוע, קסדות, כפפות ואקדח טעון בכדורים. השלושה סיכמו כי האחר ודהרי ירכבו על גבי הקטנוע, כשדהרי נושא עליו את האקדח וכשיגיעו אל הבית, יירו בטביב למוות.

במסגרת הקשר וכדי להסוות סימנים מזהים על גבי הקטנוע, הדביקו עליו חיים והאחר מדבקות בצבעים אדום ושחור. ב- 28.2.15 בשעות אחר-הצהריים, הגיע טביב לאצטדיון פתח-תקווה לצפות במשחק כדורגל בין קבוצתו, בית"ר ירושלים, ובין הפועל פ"ת. לאחר סיום המשחק, בשעה 22:00 בערך, עזב טביב את האצטדיון ונסע ברכבו לכפר סבא. בעוד טביב שוהה בכפר סבא, הגיעו האחר ואדם נוסף רכובים על גבי הקטנוע כשהם נושאים את האקדח, לסביבת ביתו של טביב ובסמוך לו, וערכו שם סיורים במטרה להוציא אל הפועל את תכנית הקשר.

שירן דהרי (קסטרו). צילום: מתוך פייסבוק

בשעה 23:44 בערך נסע טביב ברכבו מכפר סבא לכיוון ביתו, אליו הגיע בחצות. במשך זמן זה, המשיכו האחר והאדם הנוסף לסייר סביב ביתו של טביב. סמוך לחצות, ולאחר שטביב חנה את הרכב סמוך לביתו, הגיעו האחר והאדם הנוסף רכובים על גבי הקטנוע כשהם נושאים את האקדח. בשלב זה הבחין טביב בקטנוע עליו רכבו האחר והאדם הנוסף, והתעורר חשדו כי הם עלולים לפגוע בו, לכן הטה את כל גופו לכיוון מושב הנוסע שליד הנהג. בסמוך לכך, עצר האחר את הקטנוע מספר מטרים סמוך לרכב ואז ירד האדם הנוסף מהקטנוע, כשהוא נושא עמו את האקדח, התקרב לחלון נהג הרכב וירה חמישה כדורים לתוך הרכב דרך חלון נהג הרכב, בכוונה לגרום למותו של טביב.

לאחר הירי, נמלט האדם הנוסף אל הקטנוע, והשניים נסעו מהמקום במהירות. בשל העובדה שנשכב על מושב הנוסע שליד הנהג, הצליח טביב לחמוק מכדורי האדם הנוסף ונפגע פגיעה קלה בזרועו. בסמוך לאחר מכן, במסגרת הקשר הפלילי, רכבו האחר והאדם הנוסף על גבי הקטנוע למקום מפגש שנקבע עם חיים. שם הסירו את המדבקות מהקטנוע, את בגדיהם, הכפפות, הקסדות ושרפו אותם בכוונה להכשיל הליך שיפוטי.

על פי הסדר הטיעון, אשר נחתם, בין היתר, בשל קשיים ראייתיים, חיים צירף תיק התפרצות שהיה תלוי ועומד נגדו וכאמור הורשע בו. עוד על פי ההסדר, הצדדים עתרו במשותף לעונש של 24 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי לכל אחד מהנאשמים. בנוסף, חולט האופנוע של חיים אשר שימש לביצוע העבירות.

הוא השתחרר לאחרונה מבית הסוהר לאחר שריצה את עונש המאסר.

9 תגובות

  1. בתי המשפט בכוונה משחררים רוצחים שיהיה פה כאוס להאשים את ביבי.איך אדם שניסה לחסל שוחרר?

Back to top button