מבזקיםצבא וביטחון

תקרית הלילה בגבול רצועת עזה: מחבל חוסל, 3 לוחמי צה"ל נפצעו

שלושה חיילי צה"ל נפצעו הלילה (חמישי) בתקרית סמוך לגדר הגבול באזור ח'אן יונס בדרום רצועת עזה. במהלך הלילה זיהו לוחמי צה"ל חשוד שמתקרב לגדר המערכת בדרום הרצועה ובעקבות הזיהוי הוקפצו כוחות לאזור והוכרזה כוננות בגזרה.

הכוחות זיהו כי החשוד חצה את גדר המערכת לשטח ישראל וכשהתקדמו לעברו, פתח לעברם בירי. הלוחמים איתרו את המחבל, השיבו לעברו באש וחיסלו אותו. בעקבות באירוע צה"ל תקף עמדת חמאס באמצעות פגזי טנק.

בעקבות האירוע נחסמו מספר צירים וכוחות תגבור נוספים אבטחו את הישובים הסמוכים. דובר צה"ל מדגיש כי כלל האירוע התרחש במרחב הגבול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

באירוע כאמור נפצע קצין צה"ל באורח בינוני ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל, כתוצאה מהירי שבוצע לעברם על ידי המחבל.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה בבאר שבע והודעה נמסרה למשפחתם.

מבית החולים סורוקה נמסר כי "3 פצועים פונו לבית החולים לפנות בוקר במסוק מאזור רצועת עזה. אחד מהם במצב בינוני, הועבר לחדר ניתוח, נותח ונמצא בהתאוששות. שניים נוספים במצב קל. ישוחררו בשעות הקרובות."

מסוק בסורוקה. צילום: חדשות MivzakLive

כלי תקשורת בעזה דיווחו כי המחבל שחוסל משתייך לגדודי אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי.

רננה יעקב, תושבת אחד הישובים הסמוכים לגבול סיפרה בעקבות האירוע הלילה כי "אנחנו אחרי לילה לא שקט, עוד לילה לא שקט כמו רבים כאלה באזור שלנו, לצערנו אנחנו מתורגלים. אנחנו מאוד סומכים על כוחות הביטחון ועל המענה המהיר שהם יודעים לתת וגם הלילה הם לא אכזבו. אנחנו בחוויה מאוד טובה של ביטחון אישי. התחושה היא ששומרים עלינו גם בתוך היישוב, גם סביב היישוב. האירועים בסך הכל נעצרו סמוך לגדר, אמנם אנחנו חווים רעש מאוד גדול, אבל אפילו הילדים שלי כבר יודעים לזהות מתי הרעש הוא רעש שלנו ומתי הוא לא. לכן, בסך הכל כולנו כמנו הבוקר ליום רגיל ושגרתי, הילדים הלכו לקייטנות, ההורים הלכו לעבודה ואנחנו ממשיכים לחכות שיימצא פתרון ארוך טווח ויחסכו מאיתנו עוד אירועים כאלה".

בתוך כך, משפחת גולדין פנתה הבוקר למתאם השבויים והנעדרים ולמזכיר הצבאי של ראש הממשלה ודרשה כי ישראל לא תשיב את המחבל שחוסל הלילה בגבול עזה.

פרופ׳ שמחה גולדין, אביו של קצין צה״ל סגן הדר גולדין, שוחח הבוקר עם מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, ועם המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, תא״ל אבי בלוט, ודרש מהם כי ישראל לא תשיב לעזה את גופתו של מחבל חמאס שחוסל הלילה לאחר שחדר לשטח ישראל ופצע שלושה חיילי צה״ל מחטיבת ״גולני״.

ממשפחת גולדין נמסר: "פנינו הבוקר בנושא זה על מנת להבטיח כי ממשלת ישראל לא תחזור על טעויות העבר ותשחרר לקבורה גופת מחבל חמאס בעוד חיילי צה״ל והאזרחים הישראליים ממשיכים להיות מוחזקים בעזה. ממשלת ישראל בראשות נתניהו כבר השיבה ב-5 השנים האחרונות גופות מחבלים מזוהים עם חמאס למרות החלטות הקבינט בעניין זה והחלטות בג״צ שפסקו עליה למלא אחריהן".

Back to top button