מבזקיםמצרים

"תגובת ישראל לירי טילים ע"י חיזבאללה תהיה עוצמתית ואלימה מאוד"

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי אמר היום (חמישי) בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית, בשולי ועידת נוער שהתקיימה ביום שלישי ורביעי מזרחית לקהיר כי אם תפרוץ מלחמה בין ישראל לחיזבאללה היציבות הביטחונית באזור תתערער באופן ניכר ותשפיע על כל המזרח התיכון.

לדבריו, "אם חיזבאללה בלבנון יפעל כנגד ישראל וישגר לעבר אלפי רקטות", אומר א-סיסי ומזהיר כי "התגובה של ישראל במקרה כזה תהיה עוצמתית ואלימה מאוד". הוא הסביר כי "לסכסוך כזה תהיה ככל הנראה השפעה מאוד גדולה על כל המזרח התיכון, האזור כולו יצא עצמו בתוך עימות גדול".

א-סיסי הדגיש, "עלינו לשמור על היציבות באזור ולמצוא פתרונות שירחיקו את העימות. האזור מאז 2011 והמציאות במדינות האזור אינו יוכל לעמוד בפני סערה בגודל כזה. אנחנו מחפשים פתרונות תוך שמירה על הביטחון הלאומי הערבי והביטחון הלאומי של מדינות המפרץ", ציין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אזהרותיו של נשיא מצרים א-סיסי מגיעות שבועיים לאחר שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התרברב ביכולות הארגון ואמר כי ההתנגדות התפתחה הן בכמות והן באיכות של אמצעי הלחימה שברשותם. נסראללה אמר כי "ההתנגדות חזקה יותר מאי פעם ולבנון מאז הרבה יותר בטוחה בגבולותיה ובכל המישורים" הוא ציין כי "מספר חברי חיזבאללה הוכפל ופיתוח יכולת הטילים השתפר באופן משמעותי הן בכמות ובאיכות".

נשיא מצרים. צילום: סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה"

2 תגובות

Back to top button