צרכנות

אודי גוזלן נותן לכם טיפים לפתיחת סופרמרקט משלכם

אודי גוזלן, בעליה של סופר דניה בירושלים, מספק לכם מספר טיפים בפתיחת סופרמרקט או בכלל בכל עסק העוסק במזון ומכירת מוצרים: "לא לוותר, להתמיד, לחדש וחשוב מכל להעז להתחרות".

אם יש דבר מסוכן וחסר ודאות בישראל, זהו תהליך הפתיחה וההישרדות של העסקים השונים.
למרות הסיכון שבדבר, דווקא פתיחת סופרמרקט יכולה להיות רעיון מעולה עבורכם, אם תבצעו הכל בצורה הנכונה תוכלו להצליח ואולי לפתוח סופר אחד או אפילו רשת סופרמרקטים רווחית משלכם.

אודי גוזלן: "אל תרוצו לפתוח סופרמרקט, קחו את הזמן ותתכננו"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כל יועץ עסקי מתחיל יוכל לספר לכם אודות הסכנות הטמונות בפתיחת עסק בישראל.
בהתאם לנתוני סגירת העסקים בישראל, המצב הבנקאי של העסקים ותביעות על פירוק ונושים בבתי המשפט – העסקים הנפוצים בעלי רמת הסיכון לסגירת עסק בישראל הם המסעדות, בתי קפה ופאבים.

מבין שלל העסקים המסוכנים ניתן למצוא את הסופרמרקט האזורי שבמידה ופועל לבדו ולא במסגרת איחוד כוח בקבוצת חנויות, אינו בעל יכולת מיקוח גבוהה, בנוסף מיקום בסמוך ליד מרכזים מסחריים עלול לחסל את מרבית העסקים הקטנים הזהים.

למרות נתוני הפתיחה השליליים בדבר פתיחת עסקים כדוגמת סופרמרקטים, ישנם לא מעט ישראלים המתעניינים בפתיחת סופרמרקט וחולמים לפתחו לרשת ולהפוך ל"רמי לוי" הבאים.
בעליה של סופר דניה בירושלים, איש העסקים אודי גוזלן, ראה מקרים רבים של הצלחות וכישלונות אצל המתחרים השונים ויודע לספק את נורות האזהרה הנכונות: "זה עסק אכזרי, אם אתם חושבים שתוכלו להילחם נגד הרשתות הגדולות או מרכזי המסחר השונים כעסק קטן, אתם טועים ובגדול".

כדי להימנע מסיבוך, מספק עבורכם גוזלן את הנקודה ממנה אתם חייבים להתחיל: "לפני כל הטיפים, הטריקים והאסטרטגיה להצלחה עסקית, אתם חייבים לבדוק מי המתחרים שלכם באזור, מה מצב הנזילות הכספית שלכם והאם ניתן וכדאי להכניס שותפים נוספים. אפשר ורצוי לחשוב בצורה יצירתית, לדוגמה האם ישנם עוד סופרמרקטים נוספים בעיר איתם ניתן לבצע כוח קנייה משותף מספק".

כמה טיפים מאודי גוזלן על רווח בסופרמרקט הממוצע

פתיחת סופרמרקט נחשב כרעיון פשוט, מחפשים מקום שבו ניתן לפתוח חנות למכירת מוצרי מזון ושתייה, חותמים על הסכם שכירות ארוך טווח, ממלאים במוצרים ומתחילים למכור – השיטה אינה עבדה כך בעבר וודאי שאינה עובדת כך כיום.

במידה ואתם עומדים בדרישה הבסיסית של יכולת נזילות כספית ובצעתם את המהלכים הראשונים, טרם פתיחת סופרמרקט עליכם לחקור את האזור, הגורמים המתחרים ורמת השיווק שלהם, המרחק מהמרכז המסחרי/הסופר והפוטנציאל העתידי לפתיחת מקום מתחרה לידכם או רשת סופרים גדולה.

פרט חשוב שרבים מהאנשים הפותחים עסקים כדוגמת הסופרמרקט אינם יודעים הוא הבנת השוק/ענף המדובר, בטרם סגירת המקום ותשלום על השכירות עליכם לשלוט על המחירים של המוצרים וקצב השינוי שלהם בהתאם לחברות השונות או בקיצור – עליכם להכיר את השוק.

כדי לבצע מחקר נכון, מרכז לכם אודי גוזלן את הנקודות המתאימות: "צאו לשטח והכירו את השוק המקומי. רבים מהפותחים סופרמרקט או כל עסק כזה או אחר, אינם מכירים את הלקוחות הפוטנציאלים שלהם, הם אלו שיבדקו את רמת המגוון שלכם, הנגישות הפיזית, איכות המוצרים ובמיוחד כאלו האמורים להגיע טריים בכל יום וכמובן המחיר שלכם אל מול המתחרים".

לאודי גוזלן יש חדשות לאנשים שחושבים שפתיחת סופרמרקט זה עניין של מה בכך:  "זה עסק רציני שיכול להפיל אתכם כלכלית אם לא תבצעו את כל המהלכים הדרושים, מי שלא מכין תכנית עסקית מסודרת הוא חסר אחראיות".

בדבר האחראיות הכספית מוסיף גוזלן: "הקמה ופתיחה של סופרמרקט או כל חנות מזון בישראל דורשות הון עצמי גבוה יחסית, אחרי הבדיקות המקדימות צריך כסף לשכירות, שיפוצים ועיצובים, רכישת ציוד וריהוט לעסק, מלאים ראשוניים ויומיים, הוצאות עובדים, הוצאות שוטפות, וכמובן הוצאות לפרסום ושיווק העסק בהתחלה ובהמשך…המינימום זה הוצאה ראשונית של מאות אלפי שקלים בשנה הראשונה".

לגבי הטיפים הישירים, חושף אודי גוזלן כמה סודות מקצוע: "קודם כל אם יצא שהסיכון גבוה מדי אל תפתחו, חשבו על משהו אחר או יותר קטן. אם פתחתם ועמדתם בראייה העסקית הנכונה, זכרו תמיד בסוף כל יום הכסף בקופה הוא לא כל כולו שלכם , לנהל את המלאי באופן מחושב מסודר ועל פי ביקוש דאגו לתת דגש על רמת שירות גבוהה ניקיון סדר וארגון בעסק, לא לפחד להתחדש ולרענן כל הזמן בנוסף, לחקור את המגמות המשתנות בענף תמיד למדו מהמתחרים, דאגו לקרוא אותם ולהתחרות בהם ללא חשש ואם יש לכם את הנזילות הכספית תתחרו בהם ראש בראש" ולסיום דגש עיקרי בפרט לעשות חשבון נפש עם עצמכם על מנת להבין עד כמה אתם מוכנים להיות מחויבים לעסק נפשית ופיזית כי זה עסק תובעני ביותר וזאת על מנת לקצור פירות ולהצליח

בעידן של היום השקיעו בשיווק, השתמשו בשירותי מומחי הדיגיטל והעיתונות המקומית

הגעתם לרגע, ביצעתם מחקר על השוק והסביבה בה אתה מעוניינים לפתוח, הכנתם תכנית עסקית, ההון הראשוני בראשותכם, סגרתם חוזה שכירות והשיפוץ כבר בשלביו הסופיים – אתם מרגישים שחסר לכם משהו? אתם לא לבד.

טעות נפוצה בקרב העסקים הקטנים-בינוניים היא העדר דגש מתאים לנושא השיווק והפרסום, דבר שגורם לצמיחה עסקית איטית, ירידה במכירות ועד לסגירת העסק.
אודי גוזלן מזכיר לכם להשקיע גם בנושאי השיווק ופרסום העסק: "סופרמרקט מטבעו הוא אזורי בלבד, עליכם לתקצב לפחות כמה עשרות אלפי שקלים לשיווק ופרסום הסופרמרקט בשנה הראשונה כדי להגיע לקהל היעד שלכם. בקרב הפרסום האזורי, הפליירים והפרסום בעיתונות האזורית כדוגמת מקומונים עדיין ניתן להשיג תוצאות פרסומיות טובות מאוד".
בנוגע לעידן הדיגיטלי מוסיף גוזלן: "אי אפשר שלא להיות שם, אי אפשר להזניח את הפייסבוק, האינסטגרם והפרסום בגוגל. חשוב להיות ברשתות החברתיות כל הזמן ובמיוחד בשנים הראשונות, להכיר את המגמות ולא להתבייש להיעזר בשירותי מומחי דיגיטל".

ומנגד יש גם פרסום באמצעות קהל הלקוחות של העסק ולדוגמה סופר דניה התפרסם בזכות רמת השירות , מגוון מוצרים ענק ובעצם גם מהעובדה שהמקום פתוח 24/7 ולא משנה באיזה תנאים ובמהלך השנים זה צבר תאוצה יותר ויותר ככל שהתנאים השתנו אם זה בשלג שחסם את כל ירושלים ואפילו לחם לא היה וכלה בבקשות של לקוחות לעזרה כזו או אחרת כגון כבלים להתנעה החלפת צמיג עם תקר שיחות טלפון דחופות הזמנת מגן דוד אדום ואפילו את עזרתו של "גוי של שבת" וכל זאת בעזרת אנשים ופרסום מפה לאוזן.

Back to top button