חדשות חוץמבזקים

הרוגים ופצועים באירוע ירי בטקסס – "החל בירי בחניון ונכנס לחנות"

לפחות 18 בני אדם נהרגו היום (שבת) באירוע ירי שהחל בחניון ונמשך אל תוך חנות של רשת "וולמארט" בעיר אל פאסו שבמדינת טקסס בארצות הברית.

על פי דיווחים בכלי התקשורת במדינה, היורה פתח תחילה באש בתוך החניון ולאחר מכן נכנס לחנות באל פאסו, עיר שנמצאת על גבול מקסיקו. ברשתות החברתיות פורסמו קטעי וידאו רבים בהם נראים אנשים שנורו ונפצעו קשה בחניון. בסרטונים אחרים נראים הקונים המבועתים בחנות מסתתרים מתחת לשולחנות מפני היורה.

זמן קצר לאחר השעה 11:00 בבוקר צייצה משטרת אל פאסו בטוויטר: "יש להתרחק בשל ירי פעיל מאזור קניון ויילו ויסטה. האירוע עדיין מתרחש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשעה 12:11 צייצה שוב משטרת אל פאסו כי הם מבצעים סריקות אחר חשודים ב"שטח גדול מאוד ", ואמרו כי הם מגיבים לדיווחים שהיו מספר יורים.

טרם אושר מספר הפצועים על ידי גורמים רשמיים, אולם ראש עיריית אל פאסו אישר כי היו "הרוגים רבים".

במשטרה אומרים כי הם קיבלו דיווחים רבים על כך שככל הנראה מדובר ביותר מחשוד אחד שביצע את הירי. בסרטון שפורסם בטוויטר נראים אנשים שברחו ממרכז הקניות עם הידיים למעלה. ממשטרת אל פאסו נמסר כי נעצרו מספר חשודים וכי הסכנה במקום חלפה.

להצטרפות לקבוצת חדשות החוץ שלנו בפייסבוק – לחצו כאן

קרדיט: El Paso Times
קרדיט: El Paso Times

ונסה סאנץ, עדת ראייה לאירוע סיפרה לרשת פוקס ניוז כי שמעה יריות וכשהסתובבה הבחינה בגבר לבוש בחולצה שחורה ומכנסי דגמ"ח מחזיק בידו נשק ויורה מחוץ לבניין לפני שנכנס לחנות "וולמארט". "הוא כיוון לעבר אנשים במקום ופשוט ירה" אמרה.

העד ריי הולגין אמר ל- CBS כי שעמד להיכנס אל תוך החנות שמע לפחות 10 יריות. הוא הוסיף כי ראה לפחות אדם אחד מבצע ירי ואישה מבוגרת נופלת על הארץ אך ציין כי אינו בטוח אם היא נורתה.

על פי המידע שבידי המשטרה היורה היה חמוש בנשק אוטומטי, ככל הנראה AK-47. הוא החל את הירי בחניון לפני שנכנס לעסק עצמו.

קרדיט: El Paso Times

דובר המרכז הרפואי של אוניברסיטת אל פאסו אמר כי בית החולים קיבל נפגעים מהירי אך לא נקב במספר. עובד בבית חולים, שלא היה אמור לעבוד היום הוזעק לבית החולים וסיפר כי היו 30 נפגעים שנקלטו בבית החולים. כמו כן רשת CNN דיווחה כי לפחות שלושה בתי עסק באזור ננעלו.

קרדיט: El Paso Times

דוברת הבית הלבן מסרה בעקבות האירוע: "אנו עוקבים מקרוב אחר המצב באל פאסו. בזמן שאנו אסירי תודה על התגובה ההרואית הראשונית, ליבנו כואב עם משפחותיהם של ההרוגים והפצועים. יש לנקוט בפעולות כדי לסיים את האירוע".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב לפני זמן קצר לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "יריות איומות באל פאסו, טקסס. הדיווחים מהמקום רעים מאוד, רבים נהרגו. אנו בקשר עם הרשויות המקומיות וגורמי אכיפת החוק. דיברתי עם המושל והבטחתי כי הממשל הפדרלי יעניק תמיכה מוחלטת. אלוהים יהיה עם כולכם!"

שידור חי

תגובה אחת

  1. לנו יש. מחבלים ולאמריקאים יש מטורפים חולה. מפלצת רפואה שלמה לכל הפצועים

Back to top button