איראןמבזקים

בכיר איראני: "שר החוץ זריף סירב להיפגש עם טראמפ"

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני הסביר היום (ראשון) בהודעתו לתקשורת האיראנית מדוע הלחץ המקסימלי שמפעילה ארצות הברית נגד איראן נכשל.

"על ידי נסיגה מהסכם הגרעין האיראני ואימוץ מדיניות הלחץ המירבי כנגד איראן ניסה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להוכיח לעולם שהוא האדם היחיד שיכול להשיג הכי הרבה אינטרסים בעלויות המעטות האפשריות" אמר שמחאני והוסיף, "המדיניות של הלחץ המירבי התרכזה בהיחלשות יסודות הכוח של המהפכה האסלאמית, כלומר באנשים עצמם שבהנהגה, משמרות המהפכה ומשרד החוץ. הסנקציות שימשו ככלי בעל העלויות הנמוכות ביותר לפגיעה בבסיס סמכותה של איראן".

"תגובה קרה, התייצבות הדרגתית של הכלכלה במדינה ועמדותיהם הנחרצות של מנהיגי המהפכה האסלאמית, גרמו לטראמפ להתאכזב מהדרך וללחץ עליו של יריבים בינלאומיים ופנימיים באופן חסר תקדים". אמר שמחאני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציין בהמשך דבריו כי "הסנקציות באופן אישי על שר החוץ האיראני זריף הוטלו עליו משום שדחה את הזמנתו של טראמפ להיפגש עמו. לא ניתן לסנקציות להשפיע על הרפובליקה האסלאמית. טראמפ ואף אחד מבני בריתו לא יכולים למנוע מאיראן להשמיע את קולה הברור בעולם", סיכם.

להצטרפות לקבוצת חדשות חוץ בפייסבוק – לחצו כאן

עלי שמחאני. צילום: סוכנות הידיעות האיראנית מאהר

Back to top button