מבזקיםמשפטי/פלילי

לאחר 37 שנים: התפתחות משמעותית בחקירת רצח נאווה אלימלך

המשטרה התירה היום (ראשון) לפרסם כי בית המשפט אישר לה להוציא את גופתה של נאוה אלימלך ז"ל שנרצחה בשנת 1982 מקברה לצורך ביצוע פעולות חקירה.

בהודעת המשטרה הערב נמסר כי לאחר בחינה מחודשת של תיק החקירה והממצאים שנאספו במהלך השנים בתיק שעניינו רצח הילדה נאווה אלימלך ז"ל, הוחלט ביחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 להוציא את גופתה של נאווה ז"ל מקברה לצורך ביצוע מספר פעולות חקירה.

הוצאת הגופה התבצעה לפני זמן קצר בתיאום עם משפחת המנוחה והיא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נאווה אלימלך ז"ל. צילום: אלבום משפחתי

נאוה אלימלך ז"ל ביתם הקטנה של מזל ומכלוף אלימלך נרצחה בשנת 1982 כשהייתה בת 12 – רצח שזעזעה מדינה שלמה ונותר בלתי מפוענח עד ליום זה.

נאוה ז"ל יצאה מבית הוריה בצהרי יום שבת ב-20 חודש מרץ באותה שנה, לבית חברתה שבבת ים הנמצא מספר מטרים בודדים מבית הוריה. לאחר שהתברר כי כלל לא הגיעה לבית חברתה החלו חיפושים נרחבים אחריה שנמשכו כשבוע וחצי. ביום העשירי לחיפושים נמצא ראשה של נאוה בתוך שקית בחוף הים בהרצליה וחלקי גוף שלה נוספים נמצאו קשורים בשקיות בחוף תל ברוך שבצפון תל אביב. הרצח זעזע את כל המדינה.

המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד שמנה כ-40 חוקרים ובלשים, חקירה שהוגדרה על ידי המשטרה כ"גדולה בתולדות משטרת ישראל" ו- "סבוכה במיוחד" זאת מאחר ולא היה בידי החוקרים קצת חוט של סירת הרצח וכלי הרצח. עשרות חשודים זומנו במהלך השנים לחדרי החקירות אולם הרצח לא פוענח. זאת גם לאחר שנשלחו חלקי גופתה של נאוה ז"ל למעבדה בלונדון. כאלה שנעצרו בחשד למעורבות ברצח שוחררו לבסוף בשל חוסר ראיות.

כעת מעריכים חוקרי המשטרה כי קיים סיכוי לשפוך אור על נסיבות מותה של נאוה אלימלך ולצורך פעילות חקירה התבקש בית המשפט להיענות לדרישת המשטרה ולהוציא כאמור את גופתה מקברה.

על פרטי החקירה הנוכחית הוטל צו אסור פרסום.

Back to top button