מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ שלח: "נדרשת פעולה מיידית לתיקון נזקי נתניהו-כחלון"

ח"כ עפר שלח אומר היום (שלישי) כי "ביבי צריך ללכת הביתה גם בגלל הכלכלה, לא רק בגלל השיסוי והפגיעה בשלטון החוק". לדבריו, "במערכת הבחירות המשונה הזאת, לא מדברים על כלכלה. הנושא הכי חשוב, הכי נוגע לכל אזרח. זה שנדרשת בו פעולה מיידית, לתיקון נזקי נתניהו-כחלון. בקמפיין קלינטון ב-92 הסיסמה היתה "זו הכלכלה, טמבל", אבל אתם לא טמבלים. אתם נבונים, ואתם יודעים שזו תמיד הכלכלה – ולמה ביבי מחביא אותה."

ח"כ שלח הוסיף כי "לא מדברים על זה שהתעשייה בסכנה. אני לא מציע להתערב בשיקוליו של נגיד בנק ישראל ביחס לשער הדולר, אבל כבר מזמן נדרשת פעולה ממשלתית ברורה ומתואמת לחיזוק התעשייה: הגדלת הפריון באמצעות חדשנות, השקעה בחינוך טכנולוגי, מדיניות מיסוי שמעדיפה יצרנים קטנים ובינוניים על פני חברות ענק ומונופולים – כל דבר שיעמיד כאן תעשייה מפוארת שהיא מקור צמיחה ותעסוקה, בעיקר בפריפריה."

עוד אמר כי "לא מדברים על זה שהצמיחה במשק צונחת, ושיעור התעסוקה הגבוה מבוסס על לא מעט תעסוקה במשרות חלקיות ובשכר נמוך. על כך שחגיגת הנסיעות לחו"ל, שביבי מתגאה בה כאילו יצר אותה בעצמו, מבוססת בעיקר על אשראי שאת מחירו נשלם בעתיד על שיעורי ההשקעה הנמוכים, הכספים הפוליטיים ומחירו של השיתוק שנגרם משנה של בחירות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ביבי מספר שהכל כאן טוב." מוסיף ח"כ שלח, "הוא הופך גם את הכלכלה, שלכאורה היא עניין של נתונים אובייקטיביים, לעוד סעיף בפוליטיקת הזהויות שלו: אם אתה מודאג מתוצאותיו של עשור השיתוק שלו כראש ממשלה, סימן שאתה שמאלני חמוץ. אז זהו שלא. אז זהו, שההיי-טק הוא קצה הפירמידה – וגם היסודות של הנס הזה הולכים ונשחקים – ומתחתיו יש כלכלה שנשארת הרחק מאחור. אז זהו, שביבי צריך ללכת הביתה גם בגלל הכלכלה, לא רק בגלל השיסוי והפגיעה בשלטון החוק".

ח"כ עפר שלח (צילום: אתר הכנסת)

Back to top button