טיוליםמבזקים

עשרות פסטיבלים, אירועים ופעילויות לכל המשפחה ברחבי הנגב

הבוקר (שלישי) הודיע מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, משה מוריוסף, כי הרשות לפיתוח הנגב תקצה סכום ייעודי של כרבע מיליון ש"ח לטובת אירועי כוכבים ברחבי הנגב.

אירועים אלה הפכו למסורת רבת שנים ומושכים אליהם מאות אלפי משתתפים מרחבי הארץ: "הנגב הוא אבן שואבת לתיירים מהארץ והעולם, במיוחד בלילות הקיץ, כשהשמיים הופכים לתפאורה היפה בעולם, עם מזג אוויר קריר ונוף מושלם. אין סיבה שמשפחות ישראליות יצאו בקיץ בהמוניהן לחו"ל ויעמיסו על ההוצאות המשפחתיות, הגבוהות גם ככה בישראל. הנגב מציע למשפחה הישראלית חוויה תיירותית נהדרת ובמחירים נוחים".

ליל מטאורים בפארק תמנע. צילום: חגית גל

במסגרת הפעילות יתקיימו אירועי כוכבים בירוחם, תמנע ומצפה רמון, כאשר גולת הכותרת היא אירועי ט"ו באב שיתקיימו בין התאריכים 12-15.8.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כך למשל, פארק תמנע ייפתח את שעריו ויציע קמפינג ללא תשלום למבקרים באירועי החוויה האסטרונומית בלילות 12-15.8, עם מתחם תצפיות כוכבים, הרצאות בנושא אסטרונומיה, מתחם פלנטריום, גלגל מזל הממחיש ליקוי ירח, הפעלות לילדים וקולנוע מדברי עם סרט תחת כיפת השמיים.

שירת הכוכבים טלסקופ עם שביל החלב. צילום: שחר כהן
תצפית כוכבים ושיטה. צילום: עומר דובובסקי

בפארק אגם ירוחם יתקיימו ב-15.8 וב-22.8 אירועי לילות כוכבים עם ארבעה מתחמי אסטרונומיה משולבים, מודל ענק של מערכת השמש, עשרות אלמנטים מדהימים ומפתיעים, צפייה דרך טלסקופים מקצועיים, הדרכות והיכרות עם מפת השמיים וסיפורים מרתקים על עולם האסטרונומיה. במצפה רמון ובחוות הבודדים שבסביבתה יתקיימו בכל סופי השבוע של חודש אוגוסט, סביב לילות המטאורים, תצפיות כוכבים עם הדרכה על גרמי השמיים והכוכבים במתחמי צפייה מקצועיים בהם יוצבו טלסקופים.

מצפה רמון של כוכבים. צילום: שיר פרסר

Back to top button