חדשות הארץמבזקים

השוטרים שתלו נשק בביתו של תושב עיסאוויה במהלך צילומי הסדרה

במהלך צילומי הסדרה "מחוז ירושלים" ששודרה בכאן 11 שתלו השוטרים רובה M16 בבית בשכונת עיסאוויה שבירושלים, כך פורסם הבוקר בעיתון "הארץ". על פי הדיווח, החיפוש נעשה בביתו של סאמר סלימאן בנובמבר 2018, ובסופו הוא קיבל מהשוטרים "דו"ח חיפוש" שבו נכתב כי "לא נתפס דבר". עוד נטען בפרסום בעיתון כי סלימאן, שלא היה מודע לנסיבות החיפוש המצולם בביתו, מעולם לא נעצר או נחקר בנוגע לנשק שנמצא לכאורה בביתו.

כאמור, בפרק התשיעי של "מחוז ירושלים" מתועד החיפוש בביתו של סלימאן ובסיומו נראה גם הנשק עצמו, רובה צה"לי מסוג M–16 שנמצא לכאורה במרתף. בעקבות פניית "הארץ" הסיר התאגיד את הפרק מהאתר ומערוץ יוטיוב שלו.

המשטרה לא הכחישה את טענותיו של סלימאן ומסרה בתגובה: "אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע. המקרה נמצא בבדיקה ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מ"כאן" נמסר בתגובה: "התלונה נבדקת מול החברה המפיקה את התוכנית, קודה תקשורת. כל בתי ההפקה העובדים עם התאגיד, בהם קודה, חתומים על חוזה המחייב עמידה בכללי האתיקה, על פי כל דין. אם יימצא כי יש שמץ של אמת בטענות החמורות, המקרה יטופל בהתאם".

מחברת ההפקה קודה תקשורת נמסר בתגובה כי "במהלך צילום הפרק המתעד פשיטה של המשטרה בעקבות מידע מודיעני ממוקד על חשש לשימוש בנשק חם, שולב גם צילום אילוסטרציה, הכולל מציאת נשק באופן דומה לזה אשר נמצא על ידי המשטרה במקרים דומים רבים ואחרים. הצילום נעשה תוך טשטוש הבית ודייריו כדי למנוע זיהוי מוחלט".

ב"כאן" התייחסו לתגובת "קודה" ומסרו כי "תגובת קודה אינה מספקת ואנו מחכים, עד מחר, לתשובת ההפקה לגבי השתלשלות האירוע והאחראים, או השותפים, לשתילת הנשק והצגתו כחלק מאירוע אמת. לאחר קבלת כל המידע יטופל האירוע בהתאם. שלחנו להם דרישה לתשובות עד מחר".

ח"כ עיסאווי פריג' (המחנה הדמוקרטי), פנה היום למ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן ולשר לביטחון פנים גלעד ארדן בדרישה לפטר לאלתר את השוטרים שהיו מעורבים בשתילת הרובה בבית משפחת סלימאן בעיסאוויה.

"אמינות היא דרישת יסוד מכל שוטר ושוטר. לכן, שוטרים ששיקרו במודע, ועוד בתוכנית טלוויזיה אל מול מאות אלפי צופים, אין להם מקום במשטרת ישראל". כתב ח"כ פריג'. "על כן אבקשכם להביא בהקדם לפיטוריהם ממשטרת ישראל של כל השוטרים שהיו מעורבים במצג השווא המצולם הזה. מצג שווא שנעשה תוך התעלמות מוחלטת מזכויותיה של המשפחה שבביתה הוא צולם, כמו גם מהנזק ששידור הכתבה יכול לגרום לה. אין מקום במשטרת ישראל לשקרנים ולמי שמנצלים תושבים לצורך פרסומם האישי".

ח"כ פריג' הוסיף כי "השוטרים שכנסו לביתה הפרטי של משפחה, שתלו בו רובה, צילמו עצמם "מוצאים", את הרובה במקום בו שמו אותו, ודאגו שמאות אלפי צופי טלוויזיה ייחשפו לשקר שלהם – לא ראויים להיות שוטרים. הם לא ספרו את המשפחה, לא חשבו עליה או על הנזק שהם גורמים, הכל כשר בכדי להציג את גבורתם.

כמו כן, פנה ח"כ פריג' למנכ"ל תאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ בדרישה כי יפסיק את קשריו של התאגיד הציבורי עם חברת ההפקה "קודה", שעומדת מאחורי צילומי הסדרה "מחוז ירושלים" שמצג השווא צולם במסגרתה."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [1.15 MB]

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [1.16 MB]

Back to top button