מבזקיםמשפטי/פליליתאונות עבודה

תאונת העבודה הקטלנית ברמלה: 5 חשודים בגרימת מוות ברשלנות

משטרת ישראל הודיעה הבוקר (רביעי) כי במפלג לחקירת תאונות עבודה "פלס" בלהב 433 המשותפת למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה וממוקמת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) הסתיימה חקירה בחשד לעבירת גרימת מוות ברשלנות ועבירות לפי פקודת הבטיחות, חוק ארגון הפיקוח בעבודה ותקנותיהם. עם סיום החקירה עמדת המשטרה הנה כי התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביסוס חשדות נגד 5 חשודים לביצוע עבירת גרם מוות ברשלנות ועבירות בטיחות שונות.

האירוע התרחש ביום 07.04.2019 באתר בנייה ברחוב ז'ובוטינסקי ברמלה, בעקבותיו נעצרו 7 חשודים לחקירה באזהרה ועוכבו נוספים.

במרכז החקירה נבחנו הגורמים לתאונת העבודה הקטלנית, במהלכה אגב שורת מעשים מלווים בליקויי בטיחות ובהם הרמה של באלת משא על ידי עגורן. במהלך ההרמה פגעה שרשרת העוגרן במערום של מוטות ברזל שהיו מונחים באופן לא תקין, ותוך שבלטו מקו המרפסת. כתוצאה מכך נפל המערום ואחד המוטות פגע בראשו של הקורבן וגרם למותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החקירה התמקדה במספר מעגלי אחריות, המעורבים האחראים באופן ישיר לאירוע המוות, האחראים לבטיחות באתר וכן חברות הבנייה ומנהליהן.

ממצאי החקירה עולה כי ביום התאונה התקיימו באתר שורה של ליקויי בטיחות רבים, כאשר הפעילות האקטיבית של החשודים הייתה חלק משרשרת של פעולות ונסיבות שתרמו ביחד לתוצאה הקטלנית.

כאמור, עם סיום החקירה, עמדת המשטרה הינה כי נתגבשה תשתית ראייתית לעבירת גרם מוות ברשלנות ועבירות בטיחות נוספות נגד חמישה חשודים.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מחוז מרכז לעיון והחלטה.

ארכיון. צילום: דוברות מד"א

Back to top button