חדשות הארץמבזקים

מי מנסה להשפיע על החלטת היועמ"ש? "טרם ניתנה החלטתו"

מי מנסה לדחוק ולהשפיע על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט? איך מתפרסמים בכלי התקשורת פרסומים על "החלטה שיקבל" עוד בטרם הוא עצמו קיבל את ההחלטה והודיע על כך?

הרצון לפרסם בתקשורת מידע שטרם אושר, נבדק ואומת פוגע בהליך הדמוקרטי ובזכותו הבסיסית של כל אדם חשוד בקבלת הליך ראוי והוגן. אין כאן בכלל עניין פוליטי של ימין או שמאל יש כאן עניין של עשיית צדק. המתינו בסבלנות ותנו לגורם הרשמי לקבל החלטות ולפרסם באופן המקובל והראוי. לא מדובר כאן בכתבה צבעונית או רכילותית מדובר בדיני נפשות ומין הראוי שכך יהיה היחס לנושאים כבדי משקל מעין אלה.

בתחילת החודש (2/8) פרסמה תמר אלמוג, הכתבת והפרשנית לענייני משפט של ערוץ כאן 11 כי "הפרקליטות ממליצה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להעמיד לדין את שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ, בגין עבירות שוחד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד באותו היום, זמן קצר לאחר מכן נאלץ משרד המשפטים בעקבות הפרסום להבהיר כי אין שחר לדברים, "הפרסום בנוגע לחוות דעת הפרקליטות בעניינו של השר חיים כץ, אינו נכון. אנו ממליצים להמתין לפרסום מוסמך בנושא וכל פרסום אחר הינו באחריות המפרסם בלבד".

ימים ספורים חולפים והיום שוב מתפרסמת בכלי התקשורת ידיעה כי "היועץ המשפטי לממשלה עתיד להודיע בימים הקרובים כי הוא מגיש כתב אישום נגד השר חיים כץ, ככל הנראה בגין מרמה והפרת אמונים."

ושוב, משרד המשפטים ממהר ומוציא הודעה נוספת בה הוא מבקש להבהיר כי טרם התקבלה החלטה בעניינו של השר חיים כץ. "בעקבות הפרסומים בעניינו של השר חיים כץ נבקש להבהיר, כי בשלב זה טרם ניתנה החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה ביחס לשאלת העמדתו לדין. כאשר תינתן החלטה, תפורסם הודעה מסודרת לציבור, כמקובל. כל פרסום בנושא זה הוא באחריות המפרסם בלבד." נכתב בהודעה.

בתוך כך, הודיע היום המשטרה כי בעקבות הטרדות חוזרות ונשנות בימים האחרונים שנעשו כלפי היועץ המשפטי לממשלה, הוחלט במשטרת ישראל על פתיחה בחקירה. "מעבר לאמור ומטבע הדברים בשלב זה אין בידינו להרחיב." מסרו גורמים במשטרה.

השר חיים כץ. צילום: אתר הכנסת

Back to top button