חדשות הארץמבזקים

פורסם שמו של חייל צה"ל שנרצח בפיגוע בגוש עציון

הותר לפרסום כי החייל שנרצח בפיגוע דקירה וגופתו אותרה הבוקר (חמישי) סמוך לקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון הוא דביר שורק, תושב עפרה בן 19. דביר, תלמיד ישיבת ההסדר אור תורה מחניים, בנו של הפובליציסט ועורך כתב העת "השילוח" יואב שורק ונכדו של הרב בנימין הרלינג שנרצח בפיגוע בהר עיבל בשנת 2000.

דביר ז"ל נמצא כשעל גופו סימני דקירה והוא ללא רוח חיים. כוחות גדולים הוזעקו למקום ופתחו בסריקות נרחבות אחר המחבלים. על פרטי חקירת האירוע הוצא צו איסור פרסום.

מדובר צה"ל נמסר כי "בשעות הבוקר המוקדמות, נמצאה גופת חייל עם סימני דקירה על גופו בסמוך ליישוב בחטיבה המרחבית עציון. החייל נמצא במסלול לימודי ישיבה. הודעה נמסרה למשפחתו. כוחות צה"ל, שב״כ ומשטרה נמצאים בנקודה וסורקים במרחב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים' ע"ש רוברט מ. ברן מבית רשת אור תורה סטון נמסר: 'אנחנו המומים וכואבים את הירצחו של תלמיד הישיבה דביר שורק הי"ד. דביר היה אדם האהוב על חבריו, תלמיד ירא שמיים וחבר שתמיד נרתם לעזור. אנחנו שולחים את תנחומינו ומחבקים את משפחתו וחבריו'

הרב כתריאל ברנדר, נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון, שישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים' נמנית עם מוסדותיה מסר: "רשת אור תורה סטון אבלה יחד עם שאר עם ישראל על הרצח הנפשע של דביר שורק הי"ד, תלמיד ישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים'. דביר היה תלמיד ישיבה האהוב על כל חבריו ורבניו, וגם רציחתו הגיעה בשעה שהתנדב לטובת הישיבה בה למד, כאשר נסע לרכוש ספרים לטובת מוריו וחבריו. אנחנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחה ולחבריו ונהיה לצידם ככל שידרש"

מארגון בצלמו נמסר: "אנחנו מחבקים את משפחת החייל ומחזקים את חיילי צה"ל בגזרה ובכלל. אנחנו דורשים מראש הממשלה הם רוצים לעקור אנחנו מחזקים שרשים. הודיע בפומבי היום על אישור הנגשת מערת המכפלה. צעד כזה יוכיח אנחנו פה לנצח. כידוע השבוע ראש הממשלה דן בעניין וטרם הוציא כל הודעה רשמית בעניין. עכשיו זה הזמן יותר מתמיד לחזק את האחיזה בכל מקום ובפרט באזור הרצח."

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייחס לפיגוע ואמר: "הבוקר התבשרנו בפיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה".

דביר שורק ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

Back to top button