חדשות הארץמבזקים

דביר שורק ז"ל שנרצח בפיגוע מובא למנוחות בבית העלמין בעפרה

אלפי בני אדם הגיעו הערב (חמישי) אל בית העלמין בעפרה ללוות את חייל צה"ל דביר (יהודה) שורק ז"ל בן ה-19 שנרצח לפנות בוקר בפיגוע דקירה סמוך למגדל עוז בגוש עציון.

דביר שורק ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

יואב שורק, אביו של דביר ז"ל ספד לו "דביר יקר ואהוב שלנו. בעוד ימים אחדים היינו אמורים לחגוג לך 19 ואני חושב על 19 השנים הללו ולא יכול שלא לחייך… ואולי משהו מהחיוביות הזו תמשיך להקרין ממך כעת. לעתים קרובות עמדתי והסתכלתי עליך בצד בפליאה.. מתנה קיבלנו לכמעט 19 שנה. מתנה שיצרה אור וטוב בתוך המשפחה ומחוצה לה."

צילום: צעירי עפרה
צילום: צעירי עפרה

עוד הוסיף יואב, "בלי יומרנות ובלי ציניות על המתנה הזו אמרתי ואומר שוב ה' נתן וה' לקח. ה' לקח ואנחני נותרים פצועים וחסרים. כמה כאב יביא הגעגוע והאם נמצא כוחות לנטוע כמו שאהבת… טהור הסתלקת מאתנו ואנו ננסה להוסיף אור וטוב להתחזק את המשפחה למרות הכאב. להביא אור. תהיה נשמתך טהורה דביריק צרורה בצרור החיים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משפחתו של דביר הודיע כי החליטה לתרום את איבריו של דביר, ואביו אמר: "אילו יכולנו לשאול את דביר זה היה רצונו".

צילום: צעירי עפרה
צילום: צעירי עפרה

בשעה זו ממשיכים כוחות הביטחון בסריקות נרחבות ברחבי יהודה ושומרון על מנת להגיע אל המחבלים הנתעבים שביצעו את הפיגוע.

סריקות במרחב כפר פג'אר. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן הגיעו היום אל זירת הפיגוע והמפקדים קיימו הערכת מצב בשטח בה סקר מפקד החטיבה המרחבית ״עציון״, אלוף-משנה דוד שפירא וכן בחדר הפיקוד של החטיבה בהשתתפות נציגי שב״כ ומשטרת ישראל.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לבית אל ואמר כי ישראל תגיע אל המרצחים ותבוא עמם חשבון. "התשובה שלנו למרצחים האלה היא כפולה: קודם כל – הם באים להרוס, אנחנו בונים. שנית, ידנו תשיג אותם ונבוא איתם חשבון. החקירה מתקדמת והיא בעיצומה. אני יכול רק לומר לכם שאנחנו רואים כאן את הסיבוב שהרכב עשה אחרי מעשה הפשע והרצח."

נתניהו הוסיף כי "בשנים האחרונות כוחות הביטחון בהנהגת השב"כ מצאו את כל המרצחים. ואין לי ספק, גם על סמך מה ששמעתי, שאנחנו גם נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה, נבוא איתם חשבון וגם עם שולחיהם."

יו"ר כחול לבן, המועמד לראשות הממשלה, רא"ל (במיל') בני גנץ הגיע היום אף הוא לגוש עציון בעקבות הפיגוע ואמר כי "המחבלים מבקשים לחזור ולפגוע בתושבי גוש עציון ובכל אזרחי ישראל. הם לא יצליחו לשבור את חוסננו. צה"ל וכוחות הבטחון ירדפו אותם וישיגו אותם – חיים או מתים. לא רחוק מכאן, הזירה שבה נרצח הבוקר רב"ט דביר שורק ז״ל, נחטפו ונרצחו לפני חמש שנים שלושת הנערים, גיל עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח זיכרונם לברכה. המחבלים חשבו אז שיחלישו את תושבי גוש עציון, אך התושבים המשיכו להתחזק ואזרחי ישראל כולם הוסיפו להתאחד. זה מה שיקרה גם הפעם, אחרי הרצח הנפשע הזה."

עוד הוסיף גנץ, "אנחנו מחבקים את משפחתו, מחזקים את קרוביו ומחוייבים להמשיך את דרכו של דביר – דרך של נעם הליכות, של למידה, של ציונות במלא תפארתה. אנחנו נמשיך לבנות בגושים. נעשה זאת מתוך ראייה אסטרטגית ולא כאסטרטגיה פוליטית. נעשה זאת כאן בגוש עציון ובכל אזור אסטרטגי שנראה לנכון. אנו כואבים את לכתו של דביר – אנחנו נמשיך את דרכו."

Back to top button