מבזקיםצבא וביטחון

נתפסו המחבלים שרצחו את חייל צה"ל דביר שורק – כל הפרטים

לפני דקות אחדות (שבת) הותר לפרסום כי הלילה בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וצה"ל, נעצרו חשודים במעורבות בפיגוע בו נרצח חייל צה"ל דביר שורק ז"ל בתאריך 7/8/2019 סמוך ליישוב מגדל עוז.

כאמור גופתו של דביר (יהודה) שורק ז"ל נמצאה ביום חמישי (09.08.19) בסמוך לנחל עוז לאחר שנרצח בדקירות סכין על ידי חוליית מחבלים. מאז פעלו כוחות הביטחון וביניהם יחידת הימ"מ של משטרת ישראל לאיתורם של המחבלים. שירות הביטחון הכללי הוביל הלילה את לוחמי הימ"מ לכפר הפלסטיני בית כאחל שם נעצרו שני החשודים במעורבות במעשה. השניים נעצרו ללא שימוש בנשק ואין נפגעים לכוחותינו.

חייל צה"ל, רב"ט דביר (יהודה) שורק ז"ל
כוחות ימ"מ. צילום: דוברות המשטרה
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

בהודעת שב"כ נמסר כי העצורים הם: נציר סאלח חליל עצאפרה, בן 24, פעיל חמאס וקאסם עארף חליל עצאפרה, בן 30 שניהם תושבי בית כאחל (בית כחיל) שלא היו עצורים בעבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

לוחמי צה"ל החרימו את רכב החשודים שעל פי החשד שימש אותם לביצוע הפיגוע. החוליה והרכב הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-100 פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון בכפר בית כחיל שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

המעצרים הלילה שבוצעו ע"י כוח מיוחד של שב"כ, ימ״מ, וצה"ל, הינם שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו הופעלו יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות של שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל, אשר הביאו לזיהויים, איתורם המהיר ומעצרם הלילה של החשודים בבית בכפר בית כאחל.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

החשודים הועברו לחקירת שב"כ וחקירת הפיגוע נמשכת.

מדובר שוב בתוצאה של שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי וצה"ל שעושים הכל יחד במטרה לעלות על עקבותיהם של מחבלים שמבצעים את זממם ונמלטים. במשמר הגבול גאים בלוחמי הימ"מ שמאז האירוע נמצאו בכוננות בשטח ובזמן יחסית קצר הצליחו לעלות על מיקומם של המחבלים, להכין תכנית מבצעית ולבצע את מעצרם במהירות ובמקצועיות המתבקשת. הימ"מ בפרט ולוחמי מג"ב ומשטרת ישראל בכלל ימשיכו לפעול בכל זמן ובכל מקום למיגור הטרור ולמעצרם של מחבלים.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button