מבזקיםפוליטי / מדיני

שקד וסמוטריץ' תקפו, נתניהו השיב: "לא מתרשם מקבינט הטוויטר"

יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב היום (ראשון) בחריפות ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות החלטת בית המשפט לאסור קיום הופעה בעפולה בהפרדה שהייתה אמורה להתקיים ביום רביעי השבוע ואמר כי "מערכת משפט מטומטמת. סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. טמטום פרוגרסיבי פודמנטליסטי."

סמוטריץ' הוסיף: "מאחר וחסידי משילות אנחנו לא נפתור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי."

השר סמוטרץ' אף תקף ישירות את השופט יונתן אברהם שפסק לאסור את ההפרדה ואף פרסם את תמונתו בחשבון הטוויטר שלו: "לשופט האוויל הזה יש שם ותמונה. יונתן אברהם. ויש גם את דינה זילבר – שמובילה את הטרלול הזה במשרד המשפטים כבר כמה שנים, ואת אביחי מנדנבליט – שיודע היא פועלת בניגוד לחוק אבל חושש להתעמת איתה ועם ארגוני הנשים (את התמונות שלהם אני מניח שאתם מכירים…). הציבור צריך לדעת את האמת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות הסערה סביב הציוצים של סמוטריץ' החליט להבהיר: "מבין שיש מי שנעלבו בשביל רה"מ על הציוץ הזה. אני מאלה שלא מפסיקים לשבח אותו על יכולותיו המדיניות. אבל אי אפשר לתת לו קרדיט על כל מה שטוב כאן ולפטור אותו מאחריות למה שרע. עשר שנים הוא נותן למערכת המשפט לחרב את המדינה הנהדרת שלנו. עד עכשיו הוא אפילו התגאה בכך שהוא מנע כל תיקון." והוסיף, "אז הוא אשם בהשתוללות של דינה זילבר. חד משמעית. מציע לכל אנשיו הנעלבים כאן במקום להיעלב לדאוג שאחרי הבחירות האלה סוף סוף נבצע את השינויים הנדרשים האלה. זה קריטי לביטחון, לזהות היהודית, למשילות ולזכויות האדם והאזרח במדינת ישראל."

מי שהצטרף היום לתקוף את נתניהו היתה יו"ר הימין החדש איילת שקד שכתבה בטוויטר כי "השולט בהר, שולט בארץ". היא ציינה כי "ביום כזה מדינה ריבונית צריכה לאפשר לאזרחיה לעלות להר הבית. סגירת הר הבית בפני יהודים, בגלל איומי אלימות, מובילה לאלימות. כשנכנעים לטרור הטרור מנצח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב לציוצים ואמר: "ביום חמישי לאחר התייעצות עם כל גורמי הביטחון קיבלתי החלטה. גם השנה, כמו בכל שנה, יהודים יעלו להר הבית ב-ט' באב, גם כשזה חג מוסלמי, השאלה לא הייתה בכלל אם יעלו, אלא כיצד לנהל את זה בצורה מיטבית ביותר לביטחון הציבור וכך בדיוק עשינו".

עוד הוסיף, "אני לא מתרשם מכל ההמלצות של קבינט הטוויטר, צייצנים וצייצניות למיניהם. מנהיגות זה אחריות ונחישות. כך פעלנו, כך נמשיך לפעול."

גם שרת התרבות מירי רגב תקפה את שר התחבורה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "סמוטריץ' התבייש לך! אני קוראת לך להתנצל על המילים שבהם כינית את ראש הממשלה. אתה כנראה מסתובב לאחרונה יותר מדי בקרבת שקד-בנט וגם אתה נדבקת מהם במחלת 'יורים בתוך הנגמ"ש'".

Back to top button